1
registreret
(1 usynlig),
64
gæster og
936
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Kristus-Ordet
|
Hej Hanskrist.
Det er dialogen med dig, Tikka, Richard og Thomas, der for mig har aktualiseret og videreudviklet mit syn på kristendommen.
Jeg tror, jeg - i grove træk - har forstået jeres tilslutning til - og kamp for - "det gode" - hvis man kan kalde det dét - og det har bestemt min meget store sympati.
Men jo mere jeg søger at fortstå, jo mere trænger kristendommens teodicé-problematik sig på for mig - og jeg har endnu ikke set jer forholde jer til denne.
Det kan Thomas så kalde "perlehønelogik" og du kalde "hovmodigt", "koket" og "krukket", men når du skriver:
Hvor er du hovmodig mand! Hvad med om du forsøgte at forstå kristendommen før du fældede den. så har jeg stadig ikke opgivet at forstå den kristendom, I præsenterer i denne tråd.
Nu har du jo så selv efterlyst nogle, der forstår dig, og som kan afklare dine ord, og jeg håber da meget, det lykkes for dig.
Men foreløbig undrer det mig dog, at der blandt nogle af jer, der er erklærede kristne, nu kun synes at være mistænkeliggørelse, hån og spot til mig, mens jeg søger at trænge ind i, hvad kristendom er.
Hvad Simon mener her, finder jeg det ikke umagen værd at interessere mig for 
M.v.h. Arne
|
|
|
|