1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Kristus-Ordet
|
Altså for pokker Arne jeg forklarer det igen igen også i mit seneste indlæg. Sæt tempoet ned når du læser hvad jeg skriver. Jeg udpensler det nærmest for dig og alligevel påstår du det ikke er forklaret.
Jeg har iøvrigt gjort det utallige gange overfor dig igennem årene.
Kristusvirkeligheden bliver brugt i den store Luther film, film om LUTHER.
Hvis man ikke ved hvad det vil sige at være i Kristus, de nye skabninger vi er i Kristus (der participerer i Kristusvirkeligheden)), så er man overhovedet ikke fortrolig med den kristne spiritualitet og intense bønsliv, der i den grad om noget mere end alt andet har formet den moderne frie og rig på kreativitet vestlige kultur som vi nyder så meget og som alle ønsker tilflugt til eller ønsker at kunne efterligne med tiden.
Du kunne jo også bare sætte dig ned og nyde verdenslitteratur når det er bedst og læse de 7 ægte Paulus breve og de to man ikke ved om er ægte, men som ikke strider imod hvad der står i de 7 antagne ægte Paulus breve. Paulus skriver stort set udelukkende om hvad det vil sige at være i Kristus, ja det vil sige de nye skabninger vi er i KRISTUS, hvordan denne nye virkelighed, Kristusvirkelighed, er får du overalt flot fortalt af Paulus.
Og ingen tekster i hele verden har iklædt så mange millioner og atter millioner af mennesker i hver eneste generation i 2000 år nu KRISTUS. Det er om noget Paulus der er far til os i KRISTUS.
Berømte mennesker der har fortalt om det er Markion, Luther, Albert Schweitzer, Rudolf Steiner, Paul Tillich, Karl Barth og David Suchet og Hans-Kristian Hindkjær, men tænk på alle de millioner af ikke kendte mennesker der gennem Paulus er blevet iklædt KRISTUS og har fået deres karakter og personlighed dannet den vej over. Selv ateisten Richard Dawkins har udtalt sig om at det er noget kulturelt set positivt, når nu religion ikke vil forsvinde, så er den kristne spiritualitet ikke så dårlig igen.
|
|
|
|