1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Kristus-Ordet
|
Hej Hanskrist.
Jeg erkender, at mit første citat af dig - det med "skeptisk" og "stolt" - var blevet så kort, at den egentlige mening blev skævvredet.
Du har ret i, at jeg ikke afviser Jesus Kristus. Det er umuligt for mig p.g.a. hvad jeg har oplevet, og det har ændret mit liv på en måde, som jeg er taknemmelig for.
Men dét, jeg har oplevet, og stadig oplever fører mig ikke til et begejstret triumftog - som jeg synes dine ord ligner - ord som ikke rigtig giver mening for mig - så når du skriver:
Men om du afviser eller det bare ikke siger dig en skid eller du ikke forstår det er jeg ikke helt klar over så er mit svar, at jeg ikke forstår.
Hvis du kunne forklare, hvad du mener med "at være i Kristus", så jeg kan forstå det, tror jeg, der ville "gå hul på bylden"
For mig er det sådan, at dét, jeg har oplevet og opfattet af Kristus, skaber kærlighed i mig. For eksempel har det givet mig et andet syn på kriminelle i retning af, at de egentlig er nogle stakler, der har brug for omsorg og hjælp til et bedre liv - snarere end vores sædvanlige straf, der jo går i retning "øje for øje - tand for tand".
Om det er "at være i Kristus", som du skriver, ved jeg ikke, men for mig er det væsentlige at give kærligheden fra Kristus videre til, hvad og hvem der er omkring mig - så godt jeg nu - af fattig evne - kan
M.v.h. Arne
|
|
|
|