1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Kristus-Ordet
|
Hej Richard.
Tak for dine meget smukke ord om mig. Jeg kan forsikre dig om, at jeg ikke har fortjent dem. For havde jeg virkelig været helt "ren af hjertet" - da havde jeg tænkt meget mindre på mig selv 
Og nej, det er ikke beviser, jeg efterlyser. Vi er efter min mening dér, hvor beviser ikke er mulige, og hvor jeg alene kan stole på mine oplevelser, min intuition, mine fornemmelser, mine følelser samt det meget lidt, forstanden kan yde her.
Men hvis jeg - som du skriver - "blindt følger Kristus og tror at han er Guds søn, som har overvundet døden og er kommet for at frelse verden fra synd", så vil jeg se mig selv som værende naiv - og et let offer for alverdens kristne prædikanter - såsom paven i Rom, Jehovas Vidner, Indre Mission og en masse andre - samt kristendommens dogmers selvmodsigelser.
Jeg har mine oplevelser af Kristus, som for mig er afgørende for mit liv, men her er der ikke den "pomp og pragt" hverken til Kristus her på jorden eller til "de troende". Her er der kun en meget stilfærdig kærlighed til alt værende, som jeg inspireres til at søge at leve op til - samt åbne øjne for misbrug af kristendommen.
Jeg kan godt se en masse godt i din holdning: "blindt at følge", men det tillader min psyke ikke 
M.v.h. Arne
|
|
|
|