0
registrerede
79
gæster og
134
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Kristus-Ordet
|
Hej Tikka.
Tak for svar. Jeg kan dog ikke sige, at jeg er helt enig med dig angående hvem af os to, det er, der "vrøvler" 
Du skriver:
Man kan da ikke både tro, at Gud skabte "det onde" og samtidig ikke tro på Guds eksistens. Mit svar: Jeg kan da godt forestille mig "en skaber" eller "en skaberkraft" - som én af mindst to muligheder - hvad mange religioner jo også gør, men når jeg ser på kristendommens gudsforestilling, så er det, at jeg ikke kan opretholde forestillingen om, at kristendommens Gud er fuldkommen, god og kærlig.
Kristendommens Gud har givet os en fri vilje til at kunne vælge "det onde". Dét er da ikke hverken godt eller kærligt! Hvorfor skabe Satan?
Indtil nu har jeg ikke set svar på teodicé-problemet, som kan gøre den eksisterende kristendom troværdig - kun "udenomssnak".
Jeg ser en kristendommens Gud, der har skabt mulighed i os mennesker for at fejle - og som dømmer os derefter - men det er jo Gud selv, der har skabt denne mulighed i os - det vi kalder "den fri vilje" - hvor fri eller ikke fri den så er - ikke os!
Min foreløbige konklusion: Påstanden, at kristendommens Gud er fuldkommen, god og kærlig, holder ikke. Og hvis kristendommens Gud ikke er fuldkommen, god og kærlig, hvad er de kristnes Gud så?
M.v.h. Arne
|
|
|
|