1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Kristus-Ordet
|
Åh Hans-Kristian dog du skønne dejlige elskelige menneske
Hvor er det dog et smukt, behageligt og på samme tid klogt indlæg du der har skrevet til Tikka.
Når du besinder dig og gør dig umage er du virkelig værd at lytte til og vi går ikke forgæves til dig, ja der er et stort udbytte at få af at læse dine indlæg.
Du har da vist gjort dig selv til en kanal for Helligånden her i dag, Sandhedens Ånd taler jo så tydeligt igennem dig til os alle. Din intellektuelle integritet kan vi ikke sætte en finger på og enhver form for tåbelig overtro er dine indlæg renset for. Som Kræn-p sagde, du taler så det moderne videnskabelige tænkende menneske gider lytte med. Du Tænkningens Skytshelgen nøjagtig som din fader til dig i Kristus, ham Paulus. Mens alle andre er optaget af bibelsk overtroiskhed gør du som Paulus forlanger det, du lovsynger med din forstand og på den måde gør du Kristus nærværende og aktuel og attraktiv for selv mennesker i det 21 århundrede med et moderne videnskabeligt verdensbillede. Dette er sørme Helligåndens værk, Sandhedens Ånds værk du giver plads for i dit liv til glæde for alle os andre. Ingen, eller næppe mange, tjener kristendommens sag i verden bedre end dig.
Tusind tak for at du tør være den du er.
Mange kærlige hilsner fra mig til dig.
Jeg kan godt lide dig Hans
Mange Kærlige hilsner HansKrist
PS:
Min mor sagde altid at der intet var skønnere her i verden end at være sammen med mennesker der var tilfredse med sig selv.
Mennesker i splid og i tvivl og forvirring med sig selv kan være svære at være sammen med. Uafklarede med sig selv som de er, som de lever. Aldrig tilfredse med sig selv og dermed ej heller tilfredse med andre, omverdenen. De samme anklager og bebrejdelser de retter imod sig selv retter de imod andre, aldrig tilfredse hverken med sig selv eller andre mennesker.
PPS:
Men Bjørn har ret, du HansKrist kan alene mand med dine aktiviteter her på Trosfrihed få ikke bare "folk" til at flygte fra stedet, selv søgemaskinerne forsvinder herfra.
Dette dyk i antal har jeg også selv registreret.
Skyldes det at den Helligåndens virke der kommer til udtryk i mine indlæg sender folk ud i verden, ud i haven, ud i naturen, ud i livet, ud i livsbekræftende daglige fornuftige gøremål.
Ja det kunne jeg jo håbe på var tilfældet.
PPPS:
Du er da vist ikke bare tilfreds med dig selv Hans, du nærer da vist også høje tanker om dig selv.
Simon, Helligånden har fået fat i HansKrist og han er på vej op i himlen, ihvertfald har han mistet jordforbindelsen, kan du ikke få fat i ham og pille ham ned igen, ned til os andre igen.
PPPPS:
Novala Takemoto
"Snow falling soundlessly in the middle of the night will always fill my heart with sweet clarity."
|
|
|
|