1
registreret Arne Thomsen
8
gæster og
158
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Hvad er kristendom?
|
Kære Hans,
jeg har ikke benægtet at der ikke skulle findes en lektie og en lære
Det er jeg glad for at læse. Jeg troede faktisk, at du benægtede det. Tak for afklaringen.
bibelen peger på de nye skabninger vi er i Kristus, vores ny virkelighed og væren i Kristus, som Guds handlen, Guds Nådesværk med os
Men dertil hører mange formaninger fra Paulus egen mund - om at gøre det gode og afstå fra det onde.
"Han vil gengælde enhver efter hans gerninger: Dem, der søger herlighed og ære og uforgængelighed ved udholdende at gøre det gode, vil han gengælde med evigt liv; og over dem, der søger deres eget og er ulydige mod sandheden, men lydige mod uretten, kommer vrede og harme. Nød og angst rammer hvert menneske, som gør det onde, både jøde, først, og græker; herlighed og ære og fred får enhver, som gør det gode, både jøde, først, og græker. For Gud gør ikke forskel på nogen." (Romerbrevet 2, 6-11)
jeg har benægtet at en lektie og en lære, som at læse Jesu ord etc kan udvirke vores retfærdighed
Ja, det er helt indlysende, at det ikke er nok at læse.
"Vær ordets gørere, ikke blot dets hørere, ellers bedrager I jer selv." (Jakobsbrevet 1, 22)
|
|
|
|