0
registrerede
7
gæster og
150
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Hvad er kristendom?
|
læser du overhovedet hvad jeg skriver,, jeg har ikke benægtet at der ikke skulle findes en lektie og en lære,
men jeg har sagt:
1):
det er ikke det væsentligste ved bibelen, som er en lang række Kristus vidnesbyrd, bibelen peger på de nye skabninger vi er i Kristus, vores ny virkelighed og væren i Kristus, som Guds handlen, Guds Nådesværk med os
2):
jeg har benægtet at en lektie og en lære, som at læse Jesu ord etc kan udvirke vores retfærdighed, dette er alene Guds værk med os, og foregår det i Kristus, taler vi om Guds Nådesværk med os
undervisning og formaninger er okay, som loven er det, men for pokker, det udvirker ikke din retfærdighed, det er nøjagtig pointen, hvornår falder 10 -øren ?
så simpel er det,
Hilsen HansKrist.
PS:
i alle de år jeg har kendt dig har du været fuldstændig opslugt af menneskelig visdom:
For hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os. Og om dette taler vi ikke med ord, som menneskelig visdom har lært os, men med ord, som Ånden har lært os, og vi tolker det åndelige for åndelige. 1 Kor 2, 11 - 13.
du har haft profilnavn Visdom; du har den evige filosofi inde over, ja jeg kender ingen som dig der roder rundt i menneskelig visdomsord, straks du finder nogle, så erklærer du helt ukritisk disse ord for at være Jesu ord
|
|
|
|