0
registrerede
46
gæster og
158
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Hvad er kristendom?
|
Kristendom har for mig intet med det at dømme at gøre. ...
Derimod har det alt at gøre med at lytte til Talsmanden, som Jesus sendte, nemlig Helligånden. ...
Som jeg oplever Helligånden rummer Han både det at være menneske og det Guddommelige.
Da Han er den ultimative Kærlighed, vil Han aldrig forsøge at presse os til noget, vi eller vor Sjæl endnu ikke er parate til ... så Tålmodighed er også kendetegnende for Ham. ...
Kristendom som religion ser jeg på som værende på vej ud ... ligesom andre religioner vil være det ...
Tilbage står så mennesket overfor sin Skaber - og givet den frie vilje - med valget mellem frygten/skammen/skylden og KÆRLIGHEDEN ...
Valget burde egentlig være let - og Jesus har jo vist os Vejen dengang, men vi forstod det ikke. Måske var vi ikke udviklede nok? Måske troede vi i vor enfold, at vi kunne alting selv?
Jeg takker Gud for Hans uendelige kærlighed og aldrig svigtende omsorg: At Han sendte Helligånden som hjælper for hver eneste af os i alle vore valg som menneske på jorden. ...
Så til slut: Størst af alt er Kærligheden. ... Måtte vi bare nå til at fatte det og leve efter det.
God søndag og v.h. Zenia
|
|
|
|