0
registrerede
6
gæster og
244
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Blasfemiparagraffen er jeg da ligeglad med.
|
Jeg skulle måske tilføje, citeret fra Videnskab.dk (klik):
Videnskab.dk drives efter almindelige journalistiske principper og er anerkendt som et troværdigt nyhedsmedie i det danske samfund. I 2010 blev Videnskab.dk hyldet som ‘bedste nye publicistiske initiativ’ med henvisning til kvalitetsjournalistik og effektiv videnformidling af Foreningen af Danske Interaktive Medier. Videnskab.dk er tillige blandt de mest citerede specialmedier i Danmark. hvilket muligvis kunne gøre dem en anelse mere troværdige end vores ultrarationalistiske debattør, der øjensynlig alene støtter sig til sin egen logik og åbenbart ikke anerkender en aktuel foreløbig faktisk viden om menneskets livsbetingelser:Ligegyldigt hvad du tror inderligt på, ser det ud til, at det gavner dig. Religiøse mennesker er mere lykkelige, får færre hjertesygdomme og lever længere end andre mennesker. Problemet er vel, som jeg ser det, at hvis man alene støtter sig til sin fornuft - og ikke anerkender følelser, fornemmelser, intuition - så opnår man ikke, hvad man måske kunne kalde: psykisk harmoni - så mangler man åbenbart noget, som kroppen har brug for - og man dør for tidligt.
Mit gæt er, at hvis man på en eller anden måde kan nå frem til en form for mening med egen tilværelse, så opnår man "mere håb, tilgiver mere og oplever større taknemmelighed og kærlighed til medmennesker" - og lever længere Det opnår man så åbenbart ikke, hvis man alene støtter sig til menneske-fornuft - og ignorerer alt andet
Arne
|
|
|
|