0
registrerede
154
gæster og
248
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Blasfemiparagraffen er jeg da ligeglad med.
|
Hej Zeff,
Du skr. tilbage i tråden til Treram flg.: ”Jeg går helt ind for at afskaffe denne tåbelige blasfemiparagraf. Straffelovens § 266 b, også kaldet racismeparagraffen måtte også gerne fjernes. Den er begrænsende for ytringsfriheden og fører ofte (oftest ?) til afsporing af samfundsdebatten; kriminalisering af ytringer bringer udsagnene i fokus og selve emnet bliver forplumret - og kritikere af emnet bliver affærdiget som racister”.
- Igen en tommel op! Så vidt jeg husker, blev senest nyligt afdøde Jesper Langballe idømt 10 dagbøder af 500,- kr. i henhold til netop denne paragraf. Nu behøver man hverken være politisk enig med noget parti eller nyde retorikken rundt om i øvrigt, for at se glidebanen en sådan paragraf ka’ sætte i sving. Det er fint med følsomhed, men man behøver nu ikke dyrke overfølsomheden (som det fx ses her i forummet), det går faktisk an at se bort fra udtalelser såvel som mennesker man ikke ynder, så det sku’ nu ikke være så svært at komme overens om det uens, hvorfor netop de gode uoverensstemmelser kan medvirke til at sætte gode debatter i sving til fremme for elegante argumenter! ;) Så lad os endelig få reduceret disse blandt andre vissevasselove, som div. levebrødspolitikere har fået skabt men som udelukkende skaber forhindringer for sund fornuft.
Mvh Simon
|
|
|
|