1
registreret
(1 usynlig),
179
gæster og
195
søgemaskiner online.
Key:Admin,
Global Mod,
Mod
Kladde
Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Blasfemiparagraffen er jeg da ligeglad med.
Fortsættelse:
Egentlig skulle denne tråd jo handle om afskaffelse af blasfemi-bestemmelserne (klik), som imidlertid ingen har forsvaret, men bl.a. emnet: de forskellige "trosbekendelser" er kommet i fokus - ikke mindst fordi Afrodite sagde:
Citat:
Mennesket skal jo have et eller andet at tro på og holde sig til - eller hva'? Sådan er det!
og siden ingen endnu har protesteret - eller redigeret - må man vel indtil videre antage, at mit sæt ultrakorte tros-sammenfatninger er accepteret:
- Menneskets fornuft - intet over - og intet ved siden af - Alt er tilfældigt og meningsløst. - Kristendommens ekstase. - Gud er kærlighed. - Eksistensen er et vidunder. - Alt har en mening, som mennesker blot ikke formår at fatte. - Vær helt dig selv i Nu'et.
Hertil kommer så noget ret så uforståeligt muslimsk fra Somo, som jeg ikke kan sammenfatte. Jeg rejste så spørgsmålet, om vi skal hinanden - eller vi skal lade os af hinanden
For mig er der ingen tvivl. Jeg synes, at her på Trosfrihed.dk har hjulpet mig til afklaring.
At andre så finder mere værdi (fornøjelse?) i - ja men så lad dem da - i ytringsfrihedens "hellige" navn