0
registrerede
179
gæster og
223
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Blasfemiparagraffen er jeg da ligeglad med.
|
Citat: 'Simon skriver - om mig bl.a.: - "psykologiske behov for religiøs overtro" - "en kristen mand der på sine ældre dage flagrer lidt rundt i udødelighedsrelationer til den østlige kulturtradition, fordi dine psykologiske behov kan passes ind som i et horoskop" - "faktisk bedrager du jo medmennesker, idet du netop ikke er ærlig omkring standpunkter du rent faktisk lægger til grund for dit livssyn" - "forsøg på at autorisere meninger du kun indirekte tør lægge åbent frem, ved fx at skabe en fiktiv religiøs relation til historiske personligheder som Einstein eller videnskabelige arbejder i øvrigt." -' citat slut.
- "... en kristen mand der på sine ældre dage flagrer lidt rundt i udødelighedsrelationer til den østlige kulturtradition, fordi dine psykologiske behov kan passes ind som i et horoskop" ...
Er du da ikke netop det? Det er dine egne skriverier, (under medlemsnavn Arne Thomsen) der præsenterer denne tryghedssøgende person som underskriver sig som Arne...
- Har man ingen selverkendelse, kan det være hårdt at blive gennemskuet - men når man vælger et offentlig forum til at forsøge på at skabe respekt for sit holdningsløse, vankelmodige livssyn (hvad det så end er?) - må man affinde sig med at blive kikket i kortene.
"... en sådan gang løgnagtig tilsvining ikke fortjener det..."
Dette er et typisk eksempel på, hvordan du får drejet meningen med det du læser... - Jeg tror, du har et problem med forståelsen af ord (ofte gir' du link til et ord, tilsyneladende alene, fordi det har mere end tre(3) bogstaver) og dine udfald viser ofte at du lider af begrebsforvirring. - Det som måske er mest slående, er din totale mangel på selvironi og humor.
Du angler efter respekt men respekt vinder man kun ved at gøre sig fortjent til det... ikke ved at ytre rørstrømsk fantasteri ind i et voldsomt men totalt indifferent Univers.
Zeff
|
|
|
|