0
registrerede
159
gæster og
215
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Blasfemiparagraffen er jeg da ligeglad med.
|
Hej Treram.
Din tråd her kalder lidt på smilet, synes jeg.
Når du skriver - om en hånet gud:- og bliver han alligevel tilkendt en erstatning for " svie og smerter" bliver det noget besvärligt at få afleveret denne. så overser du da, at det også er alle dem, der tror på den aktuelle gud, der hånes, og som kunne tilkendes, hvad du kalder erstatning for " svie og smerter".
Og når du skriver:
Det kan da godt ägre mig lidt, at det er umuligt at blive retsforfulgt for at håne guden og religionerne -
er det så fordi den hån, som du jo selv i høj grad ynder, stort set bliver ignoreret?
Det kunne jo så lede tankerne hen på, hvad det egentlig er, der øjensynligt motiverer dig så stærkt til igen og igen at håne alle former for religiøs tro. Jeg troede en overgang, at det var religiøse overgreb mod dig som barn, der var årsagen, men det mener jeg at huske, at du har benægtet - og så må det jo være noget andet, der driver dig til at ofre så megen energi på emnet.
Det kunne måske være fristende at gætte, at du i virkeligheden "fører korstog" for din egen "gud", som jo er tilfældigheden  Her kan man da virkelig sige, at din "herres" veje er uransagelige 
M.v.h. Arne.
|
|
|
|