0
registrerede
11
gæster og
179
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Michael
Emne: Re: Har kristne, jøder og muslimer den samme Gud?
|
Baseret på spørgsmålet i overskriften kan man roligt svare: Nej, de tilbeder ikke den samme Gud, de tilbeder deres egne forestillinger.
Med hensyn til tilbedelse, så er det en grim følelse, hvilken Gud har brug for tilbedelse. Tilbedelse er ikke kærlighed men sentimentalitet.
Der er ingen grund til at sammenligne Jesu ord med religioner som jødedommen og Islam. Ikke engang den officielle kristendomsfortolkning.
Jesu ord er direkte fra Gud og ikke en konstruktion. Jeg betragter Islam som en konstruktion på lige fod med scientology. Med hensyn til, at en milliard mennesker er indoktrineret med dette vrøvl kan jeg henvise til hvad en klog mand engang sagde: ''Om 50 millioner mennsker begår en dumhed, det er dog stadig en dumhed''.''
Vi kan vel ikke blive uenige om, at det er ønskværdigt at vi elsker hinanden. At elske gør én glad og det skaber fred og glæde i verden.
Hvor svært er det, at se, hvad der ikke er kærlighed? Og hvor svært kan det være at elske? Er det noget under at ingen kan høre Guds tavse stemme, når vi ikke engang er i stand til noget så simpelt som at komme hinanden ved?
Jeg forstår hans problemer med hensyn til menneskenes uvidenhed.
|
|
|
|