0
registrerede
178
gæster og
197
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: somo
Emne: Re: Videregivelse af hemmeligheder
|
"Gud er transcendent."
Du forstår ikke meningen med sætningen, så tal ikke, før du spørger mig
Jeg mener, at Gud slet ikke er som mennesker, han er helt perfekt
Gud har ikke de mangelfulde egenskaber, som findes hos mennesker
Gud ændrer og forvandler sig ikke til et menneske i islam
I islam dør Gud aldrig, selv for en brøkdel af et sekund. Gud er evig
Gud i islam er kun Gud (Faderen), som Kristus, Guds profet, sagde
Der er en passage i Bibelen, som virkelig understreger hans kernebudskab. En mand kom til Jesus og spurgte "Hvilket er det første bud af alle?" Jesus svarede: "4 Hør, Israel! Herren vor Gud, Herren er een"
. Så det største bud, den vigtigste overbevisning ifølge Jesus er, at Gud er én. Hvis Jesus var Gud, ville han have sagt 'Jeg er Gud, tilbed mig', men det gjorde han ikke. Han gentog blot et vers fra Det Gamle Testamente, der bekræftede, at Gud er Én.
Men overvej følgende udtalelse fra Jesus:
3 Men dette er det evige Liv, at de kende dig, den eneste sande Gud, og den, du udsendte, Jesus Kristus. 4 Jeg har herliggjort dig på Jorden ved at fuldbyrde den Gerning, som du har givet mig at gøre
2-
Gud i kristendommen
i kristendommen forandrer Gud sig og inkarneres i form af et menneske, der har alle menneskers fejl
Gud i kristendommen er født fra en kvindes skede, og hans mor ammer ham og skifter bleer for ham
Gud i kristendommen Folk forsøger at dræbe ham, og han bliver ydmyget og spyttet ham i ansigtet
Gud i kristendommen er ikke evig, fordi han døde som mennesker
Kristne krænker Kristi lære og følger Paulus, som ødelagde Kristi oprindelige lære og opfandt korsfæstelsen, forløsningen, treenigheden og dåben.
Hvem er Allah? Konceptet af Gud i Islam
https://www.youtube.com/watch?v=U6DJFqNPZWQ&t=19s
|
|
|
|