0
registrerede
82
gæster og
1072
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: skadelige urenheder
|
Hej somo. Nu ved jeg jo ikke, hvad slags muslim du er - om du er shia, sunni eler noget helt tredje, men jeg gætter, at du er shia.
Uanset dette står det vel fast, at I muslimer tror på, at jeres profet, Muhammed, modtog åbenbaringer fra Gud via Ærkeenglen Gabriel, åbenbaringer, som blev nedskrevet via Muhammeds diktat til en skriver - da han selv var analfabet - og hvor det senere blev samlet til: Islams Koranen, der fortæller om, at underkaste sig Gud.
Jeg respekterer i høj grad jeres religion - ligesom jeg også respekterer kristendom, hinduisme, buddhisme, daoisme o.m.a. Ikke mindst respekterer jeg maurernes samfund i Sydspanien i perioden før og efter år 1000, hvor gensidig tolerance opstod mellem Islam, Kristendom og Jødedom. Som Wikipedia siger:
I en periode med gensidig tolerance kunne maurere, kristne og jøder leve sammen. Det ville være skønt, om en sådan ånd af tolerance - som I muslimer dengang havde - kunne opstå igen - og kunne brede sig.
M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed
|
|
|
|