1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: somo
Emne: Re: skadelige urenheder
|
Ethvert menneske er ansvarlig for sine handlinger Om det er godt eller ondt over for Gud Gud er ikke ansvarlig for menneskets valg det ondes vej
Gud advarede os mod hvisken og vildfarelsen Gud er barmhjertig og retfærdig
Du erkender nu, at Gud ikke tvinger nogen til at tro og har ladet dig frit vælge af egen fri vilje.
men vi bestemmer i høj grad, hvad vores fremtid bliver, det er fri vilje. Bagefter vil der ske, hvad der vil ske. Islam anerkender i mennesket en skabning, der er i stand til at forstå indholdet af den åbenbarede sandhed og byde den velkommen efter sin egen vilje.
Tro er forbundet med gode gerninger og at undgå tabuer, ikke kun tro
Helvede og himlen findes, men det er dit valg, der bestemmer din plads i en af dem.
menneskets ansvar over for Allah for hans tale, adfærd og gerninger og vil blive dømt af ham på opstandelsens dag, retfærdighedens og straffens dag).
Alt dette er for at skabe hans forhold til sit svinefedt og også for at dømme sig selv for hans Herre. Han er sat til at mærke sine mangler og ansvar. Som sådan bør negative holdninger korrigeres spontant og uden nogen form for kraft, for at han ikke mister sin selvfølelse og ansvarsfølelse, hvilket får ham til at miste sin selvmotivation og selvrespekt. Senere kan det føre til at miste sin værdi som en klog og fornem mand, der så har brug for farce for at få ham til at udføre sine forpligtelser og undgå det forbudte.
Islam ønsker at bringe samvittighedens magt frem i menneskets sjæl frem for statsmagten og udvikle dyden af personligt ansvar; at blive en vogter for at dømme sig selv og vide, at man er ansvarlig en opstandelsesdagen langt, hvad Allah har givet. Enhver er ansvarlig for den ejendom, han ejer. Og hvor fik han det fra, og hvordan brugte han det? Mennesket er også ansvarlig for den viden, det tilegner sig, og de evner, som den anvendes på over for Allah, og hvordan de bliver ansat. Brugte han dem langt sin egen personlige fordel eller langt samfundets generelle fordel? Udnyttede han dem langt korrupte og destruktive praksisser og til kun at styrke sig selv og sine verdslige interesser? Mennesket er ansvarlig for sin mentalitet og intelligens, som Allah gav ham, og hvordan de bliver brugt. Og hvis de blev vildledt på afvigende måder, bedragede andre eller rettet i vejen for vejledning og opbyggelse af sjælen og dens reformation.
Han er også ansvarlig for den styrke, som Allah gav ham, og til hvilket formål den opnåede. Blev det brugt i ødsel ulydighed og at være aggressiv? Eller blev det brugt mod godhed og at følge den rigtige vej? Mennesket er også ansvarlig for den magt, position og sociale rang, som Allah gav ham, og om de blev misbrugt til undertrykkelse, skabelse af terrorisme og søgt overvægt for at opnå personlig vinding over andre? Eller blev det konstruktivt brugt til social udvikling på Allahs, den Almægtiges måde?
Derfor vil mennesket blive udspurgt for den tunge, som Allah gav ham, og hvordan han brugte dens talenter. Brugte han det til at udtale ordet om godhed, reformation og gavne socialt fremskridt? Eller brugte han det til at snyde, bagtale, lyve og fornærme andre? På samme måde vil han blive afhørt for. øjne, som Allah gav ham, og til hvilket formål blev de sat. Brugte han dem til at læse kyndige bøger og respektere Allahs storhed? Eller brugte han dem til at se på, hvad Allah har forbudt og forbudt?
Han vil også blive stillet spørgsmålstegn ved Allahs gave af ører, og blev høresansen kun brugt til at lytte til sladder, tomme ord, uanstændighed og ødsel underholdning? Eller var de rettet mod at høre vejledningens ord, lærerige og frugtbare debatter?
هل الشاب البريطاني يعتنق الإسلام؟ مقابلة مثمرة #شمسي
https://www.youtube.com/watch?v=zNsZoCKCUVw
|
|
|
|