annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
SÃ¥ er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 238 gæster og 258 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: somo
Emne: Re: skadelige urenheder

Ethvert menneske er ansvarlig for sine handlinger
Om det er godt eller ondt over for Gud
Gud er ikke ansvarlig for menneskets valg
det ondes vej


Gud advarede os mod hvisken og vildfarelsen
Gud er barmhjertig og retfærdig





Du erkender nu, at Gud ikke tvinger nogen til at tro og har ladet dig frit vælge af egen fri vilje.



men vi bestemmer i høj grad, hvad vores fremtid bliver, det er fri vilje. Bagefter vil der ske, hvad der vil ske. Islam anerkender i mennesket en skabning, der er i stand til at forstå indholdet af den åbenbarede sandhed og byde den velkommen efter sin egen vilje.


Tro er forbundet med gode gerninger og at undgå tabuer, ikke kun tro

Helvede og himlen findes, men det er dit valg, der bestemmer din plads i en af dem.













menneskets ansvar over for Allah for hans tale, adfærd og gerninger og vil blive dømt af ham på opstandelsens dag, retfærdighedens og straffens dag).


Alt dette er for at skabe hans forhold til sit svinefedt og også for at dømme sig selv for hans Herre. Han er sat til at mærke sine mangler og ansvar. Som sådan bør negative holdninger korrigeres spontant og uden nogen form for kraft, for at han ikke mister sin selvfølelse og ansvarsfølelse, hvilket får ham til at miste sin selvmotivation og selvrespekt. Senere kan det føre til at miste sin værdi som en klog og fornem mand, der så har brug for farce for at få ham til at udføre sine forpligtelser og undgå det forbudte.







Islam ønsker at bringe samvittighedens magt frem i menneskets sjæl frem for statsmagten og udvikle dyden af personligt ansvar; at blive en vogter for at dømme sig selv og vide, at man er ansvarlig en opstandelsesdagen langt, hvad Allah har givet. Enhver er ansvarlig for den ejendom, han ejer. Og hvor fik han det fra, og hvordan brugte han det? Mennesket er også ansvarlig for den viden, det tilegner sig, og de evner, som den anvendes på over for Allah, og hvordan de bliver ansat. Brugte han dem langt sin egen personlige fordel eller langt samfundets generelle fordel? Udnyttede han dem langt korrupte og destruktive praksisser og til kun at styrke sig selv og sine verdslige interesser? Mennesket er ansvarlig for sin mentalitet og intelligens, som Allah gav ham, og hvordan de bliver brugt. Og hvis de blev vildledt på afvigende måder, bedragede andre eller rettet i vejen for vejledning og opbyggelse af sjælen og dens reformation.


Han er også ansvarlig for den styrke, som Allah gav ham, og til hvilket formål den opnåede. Blev det brugt i ødsel ulydighed og at være aggressiv? Eller blev det brugt mod godhed og at følge den rigtige vej? Mennesket er også ansvarlig for den magt, position og sociale rang, som Allah gav ham, og om de blev misbrugt til undertrykkelse, skabelse af terrorisme og søgt overvægt for at opnå personlig vinding over andre? Eller blev det konstruktivt brugt til social udvikling på Allahs, den Almægtiges måde?



Derfor vil mennesket blive udspurgt for den tunge, som Allah gav ham, og hvordan han brugte dens talenter. Brugte han det til at udtale ordet om godhed, reformation og gavne socialt fremskridt? Eller brugte han det til at snyde, bagtale, lyve og fornærme andre? På samme måde vil han blive afhørt for. øjne, som Allah gav ham, og til hvilket formål blev de sat. Brugte han dem til at læse kyndige bøger og respektere Allahs storhed? Eller brugte han dem til at se på, hvad Allah har forbudt og forbudt?



Han vil også blive stillet spørgsmålstegn ved Allahs gave af ører, og blev høresansen kun brugt til at lytte til sladder, tomme ord, uanstændighed og ødsel underholdning? Eller var de rettet mod at høre vejledningens ord, lærerige og frugtbare debatter?



هل الشاب البريطاني يعتنق الإسلام؟ مقابلة مثمرة #شمسي

https://www.youtube.com/watch?v=zNsZoCKCUVw
Seneste indlæg
Misforståelsen
af somo
05/05/2025 08:30
Religioner globalt set
af Arne Thomsen
03/05/2025 18:30
Lys
af Hanskrist
18/04/2025 04:14
Den religiøse spirituelle dimension
af Arne Thomsen
14/04/2025 19:37
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
12/04/2025 14:18
Nyheder fra DR
Motown-sanger sagsøgt for seksuelle ove..
07/05/2025 05:59
Myanmars junta forlænger våbenhvile ti..
07/05/2025 03:50
31 meldes dræbt i israelsk luftangreb p..
07/05/2025 03:24
Talsmand: Mindst otte dræbt i indiske a..
07/05/2025 02:21
USA og Kina skal holde møde om økonomi..
07/05/2025 02:10
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Minister får ja til at undersøge mulig..
07/05/2025 04:00
Vanskeligt at udbrede mobilvarsel ved si..
07/05/2025 04:00
Danskere advares mod at komme nær græn..
07/05/2025 03:57
Kommunerne vil styrke velfærden trods Ã..
07/05/2025 03:30
Indien: Syv civile dræbt i skudveksling..
07/05/2025 03:27