1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: tegn og begivenheder / beviser på islam
|
som jeg skrev Somo - du forstår ikke et ord af hvad jeg skriver
hvilket dit svar til mig med al tydelighed beviser
som din forståelse Jesus og Paulus er gammeldags og forkert og forladt af forskningen for lang tid siden
du siger vrøvl Somo (vi kristne læser ikke bibelen (1)* som Guds Ord - som havende guddommelig legitimitet og gyldighed fra a - z -- og læser jeg i bibelen gør jeg det med min kritiske forstand - med forståelse - ja som Paulus siger, vi skal lovsynge med vores forstand - så folk ikke tror vi er tossede i hovedet (blind tro kalder Paulus for svag tro)).
du er radikal fundamentalist og derfor er du uinteressant og udenfor pædagogisk rækkevidde - nøjagtig som bibelfundamentalisterne er udenfor pædagogisk rækkevidde og uinteressant at drøfte med --- og begge fordi I gennem hypnose og hjernevask - blind tro og ukritisk overindlæring FORDOBLER virkeligheden - I forveksler hvad der foregår i hovedet på jer af tanker om Koranen og Bibelen med virkeligheden og der er sgu en verden til forskel
Du er teoretiker Somo og gør alting abstrakt - du lever som bibelfundamentalisterne i hovedet, i en forskruede mentale forestillingsbilleder af virkeligheden gennem at I overtror og hypnotisk overindlærer henholdsvis Koranen og Bibelen.
Lær noget nyttigt i stedet for! Brug dine hænder hvorved du placerer dig selv i eksistens, den fysiske kropslige biologiske sanselige i verdens værens tilstedeværelse - sammen med alle andre arbejdende mennesker her på jorden der sørger for mad på bordet og tag over hovedet som murer og tømrer og bønder og jordbrugere (det var netop den del af befolkningen Jesus og Paulus mobiliserede og henvendte sig til). Her har vi virkeligheden og derfor er det disse praktiske mennesker vi skal lytte til og ikke religiøse fanatiker.
(1)*:
Her følger Paul Tillich's redegørelse af at kristendommens fundament ikke er Bibelen:
The Bible does not contain words of God (or as Calvin has said, divine "oracles"), but it can and in a unique way has become the "Word of God". Every day, by its impact on people inside an outside the Church, the Bible proves that it is the Divine Spirit's most important medium in the western tradition. But it is not the only medium, nor is everything in it always such a medium. In many of its parts it is always a potential medium, but it only becomes an actual medium to the degree that it grasps the spirit of men. No word is the Word of God unless it is the Word of God for someone; nor is it unless it is a medium whereby the Divine Spirit enters the spirit of someone.
Paul Tillich: The worth "faith" cannot be applied to the Christ unless it is taken in its biblical meaning of a Spiritual reality in itself.
The faith of the Christ is the state of being grasped unambiguously by the Spiritual Presence.
|
|
|
|