1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: tegn og begivenheder / beviser på islam
|
Hankrist. For det første: Jeg er ikke negativt indstillet ovefor paulinsk kristendom, som du påstår. Jeg har søgt at sætte mig ind i den, og jeg har måttet erkende, at det ikke er min religion. Men jeg respekterer, at det er andres.
For det andet: Jeg har søgt at sætte mig ind i islam, og jeg beundrer muslimers ydmyghed overfor deres Gud, men det er ikke min religion.
Og når jeg læser de to religioners skrifter - kristendommen og islam - finder jeg ind imellem rædselsfulde fortællinger og påstande, som gør det endnu mere klart for mig, at dér hører jeg ikke hjemme. Men jeg finder også inspirationer - helt kort - i kristendommen: kærlighed, og i islam: ydmyghed.
Men jeg oplever det ufatteligt guddommelige i verdens - universets - væren - og dermed såmænd også egen væren Dét føder aktiv og altomfattende kærlighed i mig - som meningen for mig med mit liv - og så har jeg ikke behov for mere teologi - slet ikke for religioner, der bekæmper hinanden.
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed
|
|
|
|