0
registrerede
47
gæster og
134
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Måned af gaver
|
Her lidt ironisk sødme om dansk mentalitet, kald det bare månedens tilbud:
DEN DANSKE SØDME
Vi danskere skal være søde ved de fremmede rigtig søde sådan som det også ligger til vores natur.
Vi skal også være søde ved dem, vi ikke kan lide især dem så de ikke lægger mærke til, at vi ikke kan lide dem. Det er jo bare deres kultur ved vi.
Hvis vi ikke kan lide deres kultur er det nok bare, fordi vi ikke har forstået den.
Vi danskere skal lære at forstå at alle kulturer faktisk er lige gode.
Andre folks dårlige manerer hvidløgsdånde, hånd- og halshugning hekseafbrænding, hovedjægeri stening, kannibalisme og alt det der: Det er bare traditioner. Dem skal vi ikke blande os i. Det er grimt at mene noget grimt om andre menneskers traditioner og kultur.
Det kan vi slet ikke være bekendt som danskere. Og det ligger som bekendt heller ikke til os. Sådan er vores kultur slet ikke. Vi skal være søde.
Også selv om vi synes, at alle andre end danskere er nogle røvhuller skal vi være søde og forstående og forstå
at det nok bare er os, der er noget galt med.
*
K SOM KAFKA
På mit verdenskort er der ikke noget, der hedder københavn. Der er bare et stort hul som jeg har lavet.
Oppe i himlen sidder jeg så sammen med mine selvmordsbombekollegaer og ser ned på verden mens vi mindes vores bedrifter. Så sådan
kan man altså også opleve København. Er det forbudt at sige dét? Så er det på tide, at jeg siger undskyld!
Men måske fordi København blev bombet den da jeg blev født har jeg ofte drømt om at bombe København.
- Henrik Nordbrandt ”Digte – Vi Danskere” 2010.
mvh Simon
|
|
|
|