0
registrerede
15
gæster og
150
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: somo
Emne: Re: Velduft fra Hans ordsprog
|
Hadith 39 - Berettet af Ibn Abbas:
Allahs Sendebud sagde:
"Allah har for mig tilgivet min nation for deres fejl, deres glemsomhed og for det, som de har gjort under tvang."
Kilde: Ibn Majah og Al-Baihaqi (hadith hasan) ________________________________________
Hadith 40 - Berettet af Abdullah ibn Umar:
Allahs Sendebud tog mig ved skuldrene og sagde:
"Vær i denne verden som en fremmed eller rejsende."
Ibn Umar plejede at sige: "Om aftenen skal du ikke forvente (at leve til) morgenen, og om morgenen skal du ikke forvente (at leve til) aftenen. Tag (og udnyt) dit helbred før din sygdom, og (udnyt) dit liv før din død."
Kilde: Sahih Bukhari ________________________________________
Hadith 41 - Berettet af Abu Muhammad Abdullah ibn Amr ibn Al-'As:
Allahs Sendebud sagde:
Ingen af jer tror [1] førend hans tilbøjelighed er i overensstemmelse med det, jeg er kommet med.
Kilde: Kitab Al-Hujjah (hadith hasan, sahih)
Noter: [1] … tror i sandhed… ________________________________________
Hadith 42 - Berettet af Anas ibn Malik:
Jeg hørte Allahs Sendebud sige:
"Allâh, Den Almægtige, har sagt: O søn af Adam, så længe du påkalder Mig og beder til Mig, vil Jeg tilgive dig for det, du har gjort og Jeg vil ikke have noget imod det. O søn af Adam, om dine synder skulle nå op til himlens skyer og du så bad og du så bad om tilgivelse, ville Jeg tilgive dig. O søn af Adam, om du kom til Mig med synder, der svarer til størrelsen af verdenen og du så vendte ansigtet imod mig, uden at have tilskrevet Mig nogen partner, ville jeg bringe dig tilgivelse, der svarer til størrelsen af dem[1]."
Kilde: Tirmidhi (hadith hasan, sahih)
Noter: [1] dvs. Allâh vil give tilgivelse i samme udstrækning som personens synder
Ex-Priest: Reverend Anthony Swamy Accepted Islam - I Tried to Convert Muslims to Christianity https://www.youtube.com/watch?v=ju0mEGTBNf0 I Converted To Islam - A Drug Dealer Got Caught , Decided To End His Own Life &Then Found Islam !! https://www.youtube.com/watch?v=hxkfqOyw28Q
|
|
|
|