1
registreret
(1 usynlig),
38
gæster og
195
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: IKON AF KRISTUS
|
NYHED
Øh, idag ringer en Jehovas vidner til min lydløse telefon og dets svarer, hvilken jeg aldrig bruger der ved et pludseligt nyt system ikke virker for mig? Om trosfrihed prædikede jeg til hende om mine ikke kun med Ordet men også igennem erfaring åndsgaver. Hun var glad for, at jeg fredeligt respekterer alle trosretninger uden netop aggressiv kamp.
Var det i en ortodoks kirke, at du oplevede din påstået åbenbaring? Interessant på JW siden følgende ved forskellige emner stikord om trosfrihed: 1. Rettroende i én by eller egn, kan blive betragtet som kætter i en anden.“ Her rører den berømte franske bibeloversætter og ivrige forsvarer for tolerance et vigtigt punkt i debatten om religionsfrihed: Hvem kan definere hvem der er kætter? 2. Rettroende fast og dermed gøre de andre til „kættere“. Alle begyndte som sekter..." 3. Ortodoks - rettroende (orthós, ret eller rigtig; dóxa, mening)“.
Personligt synes jeg, at i mine dage vor tids åndeligt forvirring sker for folk om moderne frihed til fristelser, dumheder og synd, hvor religiøs lov inklusiv sekters regler forsvinder. Nogen kan åndssvagt idiotisk derfor li ganske forsimpel enkelt, at man ikke må det og skal andet. Andre nyder egoistisk ond selviskhed. De to ånder i Biblen - Jeg kender en psykisk syg ´kristen, som tror, at Jesus har selv opofret sit liv men, idag kendes til skrifter om hans påstået mage Maria Magdalena. Jeg vier gerne helt mit liv til med Ordet andet end kun min vilje alene. Et trosspring...
|
|
|
|