Hej kære Ano.
Jeg synes du er god til at forbinde det Jesus siger, med det vi mennesker oplever som noget konkret her i verden. Han taler jo symbolsk, men ofte har vi mennesker glemt at tænke abstrakt, og derfor er det jo godt at bruge det konkrete til at igangsætte en dybere forståelse af vores sind(det abstrakte).
Er der en mening med at du ikke uddyber det du citere, end før der kommer en reaktion på det du citere?
Måske ville det hjælpe andre til en dybere forståelse af det Jesus siger, hvis du prøver at uddybe efter citaterne. Eller i det mindste ville det måske åbne mere op for dialog.
Nogen gange så drunkner den visdom og ånd som er i det du skriver, når det er mennesker ikke helt forstår at forbinde det Jesus sagde med deres konkrete liv, og der kunne det måske være en stor hjælp hvis du måske satte lidt flere af dine egne ord på.
Det er fint at holde fast i Jesu ord, og ja, ord i sig selv er jo blot symboler, men kunsten er jo vel, at man måske kan bruge begreber som afspejler den tid vi befinder os i, og så samtidig ikke ændre på meningen i den visdom som Jesus formidler.
Men ja, vi har jo alle nogle begreber vi har lettere ved at acceptere end andre, og der oplever jeg at det meget er et spørgsmål om at "tune" sig ind på de mennesker man kommunikere med. Men min oplevelse af dig, er, at du rummer en meget bred forståelse og indsigt i rigtig mange ting, og ja, jeg synes du gør det rigtig godt.
Bare lige lidt feedback fra mig.
HÃ¥ber du kan bruge den til noget konstruktivt. SÃ¥dan var det ihvertfald ment.
Kærligst Jan.