Du opkaster dig åbenlyst til dommer over, hvilke Jesus-ord, der er pålidelige - og hvilke, der ikke er.
Hvorfor mener du dog det??? Fordi jeg citerer NT??? Er det mig, der har samlet ordene i NT???
Jeg citerer gerne fra mange kilder. Det står dig frit for at diskutere ordenes pålidelighed. Det forhindrer jeg dig da ikke i. Du har derimod rig lejlighed til det nu, hvor jeg citerer Jesus.
Når du tillige taler hånligt om at "glo på Kristus Ikóner", afslører du dit ukendskab til, at billeder ofte kan sige mere end mange ord nogensinde vil kunne præstere (hvilket den ortodokse kristendom har været afklaret om siden den store billedstrid i det første årtusind efter Kristus).
Der var en grund til, at vi ikke skulle lave billeder af det i himlen.
Der var også en grund til, at Jesus sagde, at vi skulle holde fast i hans ord og lære andre at gøre det samme. Menneskeheden har lavet billeder af det i himlen i århundreder. Hvad har det sagt dem? Retten til korstoge og andet gøgl. Endnu mangler menneskeheden at holde fast i hans ord.
Jeg ønsker dig øjne at se med
Jeg ønsker dig en mund, der ikke så skråsikkert fortæller andre, hvad deres hensigter er.