annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
SÃ¥ er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Heart Brain problematikker
Hvem er online?
0 registrerede 410 gæster og 1594 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 17 af 17 < 1 2 ... 15 16 17
TrÃ¥d valgmuligheder ↓
« Forrige trÃ¥d
Næste trÃ¥d »
#44980 - 18/02/2025 01:48 Re: Vigtige præciseringer [Re: Anonym]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012

Hvad berømte ikke-muslimer sagde om islam og profeten Muhammad PBUH

Napoleon Bonaparte
Jeg håber, at tiden ikke er langt væk, hvor jeg vil være i stand til at forene alle de kloge og uddannede mænd i alle landene og etablere et ensartet regime baseret på Koranens principper, som alene er sande, og som alene kan føre mennesker til lykke.

Sir George Bernard Shaw
Jeg har altid holdt Muhammeds religion højt på grund af dens vidunderlige vitalitet. Det er den eneste religion, der for mig forekommer at besidde den evne til at assimilere til eksistensens skiftende fase, som kan appellere til enhver tidsalder. Jeg har studeret ham - den vidunderlige mand må han kaldes menneskehedens frelser.

Jeg tror, ​​at hvis en mand som ham skulle påtage sig den moderne verdens diktatur, ville det lykkes ham at løse dens problemer på en måde, der ville bringe den tiltrængte fred og lykke: Jeg har profeteret om Muhammeds tro, at den ville være acceptabel for morgendagens Europa, som den begynder at blive acceptabel for Europa af i dag.

R. Bosworth Smith
Han var Cæsar og Pave i ét; men han var pave uden paves prætentioner, Cæsar uden Cæsars legioner: uden en stående hær, uden en livvagt, uden et palads, uden en fast indtægt; hvis nogen nogensinde havde ret til at sige, at han regerede af det rigtige guddommelige, var det Muhammed, for han havde al magten uden dens redskaber og uden dens støtte. Han brød sig ikke om magtens forbindinger. Enkelheden i hans private liv var i overensstemmelse med hans offentlige liv.

Frøken tjekkisk konverterer til islam

https://www.youtube.com/watch?v=OwJO1NJsqy0

Fra gangster til islam!

https://www.youtube.com/watch?v=jeL1AKOxd6E

Italiensk millionær investeringsbankmand accepterer islam

https://www.youtube.com/watch?v=yDOIZLAcn4k

DEN AMERIKANSKE HÆRSKOMMANDOER OMKENDTE TIL ISLAM

https://www.youtube.com/watch?v=e_5jsZAhZNU

Mest frygtede Yakuza Gangster bliver muslim
https://www.youtube.com/watch?v=YV7S4Tn4ihk

Hvordan Bibelen førte mig til islam: Historien om en tidligere kristen ungdomsminister - Joshua Evans

https://www.youtube.com/watch?v=IYMKQKSV0bY

https://www.facebook.com/100059866625821/videos/860767761848740
Top Svar Citer
#44984 - 21/02/2025 12:43 Re: Vigtige præciseringer [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
18 - Beskedenhed

Koranen er helt klar over, at sløret er afgørende for beskedenhed, men hvorfor er beskedenhed vigtig? Koranen er stadig klar:

"(O profet fortæller Deres koner Deres døtre konerne troendene som de lengthen deres klædningsstykker. Dermed de anerkendes righteous kvinder) undlade fornærmes! GUD ER Forgiver BARMHJERTIGEST" (33:59).

Dette er hele pointen, beskedenhed er foreskrevet for at beskytte kvinder mod overgreb eller simpelthen, beskedenhed er beskyttelse. Det eneste formål med sløret i islam er således beskyttelse. Det islamiske slør, i modsætning til sløret i den kristne tradition, er ikke et tegn på mandens autoritet over kvinden, og det er heller ikke et tegn på kvindens underkastelse under manden. Det islamiske slør, i modsætning til sløret i den jødiske tradition, er ikke et tegn på luksus og særpræg hos nogle ædle gifte kvinder. Det islamiske slør er kun et tegn på beskedenhed med det formål at beskytte kvinder, alle kvinder. Den islamiske filosofi er, at det altid er bedre at være sikker end undskyld. Faktisk er Koranen så optaget af at beskytte kvinders kroppe og kvinders omdømme, at en mand, der vover at falskelig anklage en kvinde for ukyskhed, vil blive straffet hårdt:

"
De anklager ægte kvinder ægteskabsbrud derefter mislykkes producere fire bevidne du piske dem firs lashes ikke accepterer nogen vidnesbyrd fra dem; de er wicked" (24:4)

Sammenlign denne strenge koraniske holdning med den ekstremt lemfældige straf for voldtægt i Bibelen:

"Når en mand træffer en jomfru, der ikke er forlovet, og han griber fat i hende og har samleje med hende, og de bliver grebet, skal den mand, der havde samleje med pigen, betale hendes far halvtreds sekel sølv, og hun skal være hans kone, fordi han voldtog hende. Han må ikke sende hende bort, så længe han lever. " (5 Mos. 22,28-30).

Man må stille et simpelt spørgsmål her, hvem straffes egentlig? Manden, der kun betalte en bøde for voldtægt, eller pigen, der er tvunget til at gifte sig med den mand, der voldtog hende og leve sammen med ham, indtil han dør? Et andet spørgsmål, der også bør stilles, er dette: hvad er mere beskyttende over for kvinder, den strenge Koran-holdning eller den bibelske slappe holdning?

Nogle mennesker, især i Vesten, ville være tilbøjelige til at latterliggøre hele argumentet om beskedenhed for beskyttelse. Deres argument er, at den bedste beskyttelse er spredning af uddannelse, civiliseret adfærd og selvbeherskelse. Vi ville sige: fint, men ikke nok. Hvis 'civilisation' er tilstrækkelig beskyttelse, hvorfor er det så, at kvinder i Nordamerika ikke tør gå alene i en mørk gade - eller endda over en tom parkeringsplads?

Hvis uddannelse er løsningen, hvorfor er det så, at et respekteret universitet som Queens har en 'walk home service' primært for kvindelige studerende på campus? Hvis selvbeherskelse er svaret, hvorfor bliver sager om seksuel chikane på arbejdspladsen så rapporteret på nyhedsmedierne hver dag? Et udsnit af dem, der er anklaget for seksuel chikane i de sidste par år, omfatter: flådeofficerer, ledere, universitetsprofessorer, senatorer, højesteretsdommere og USA's præsident! Jeg kunne ikke tro mine egne øjne, da jeg læste følgende statistikker, skrevet i en pjece udstedt af dekanen for kvindekontoret på Queen's University:

• I Canada udsættes en kvinde for seksuelle overgreb hvert 6. minut,
• 1 ud af 3 kvinder i Canada vil blive udsat for seksuelle overgreb på et tidspunkt i deres liv,
• 1 ud af 4 kvinder er i risiko for voldtægt eller voldtægtsforsøg i sin levetid,
• 1 ud af 8 kvinder vil blive udsat for seksuelle overgreb, mens de går på college eller universitet, og
• En undersøgelse viste, at 60 % af mænd i canadiske universitetsalderen sagde, at de ville begå seksuelle overgreb, hvis de var sikre på, at de ikke ville blive fanget.

Der er noget grundlæggende galt i det samfund, vi lever i. En radikal ændring af samfundets livsstil og kultur er helt nødvendig. En kultur af beskedenhed er hårdt tiltrængt, beskedenhed i påklædning, i tale og i opførsel hos både mænd og kvinder. Ellers vil den dystre statistik blive endnu værre dag efter dag, og desværre er det kun kvinder, der kommer til at betale prisen. Faktisk lider vi alle, men som K. Gibran har sagt, "...for den person, der modtager slagene, er ikke som den, der tæller dem." Derfor skader et samfund som Frankrig, der udviser unge kvinder fra skoler på grund af deres beskedne påklædning, sig selv.

Det er en af ​​de store ironier i vores verden i dag, at det selvsamme tørklæde, der æres som et tegn på 'hellighed', når det bæres med det formål at vise menneskets autoritet af katolske nonner, udskældes som et tegn på 'undertrykkelse', når det bæres med det formål at beskytte muslimske kvinder.

TÃ¥lmodighedens dyd: den troendes styrke | Riyad as-Salihin | Lektion 4

https://www.youtube.com/watch?v=NEoXwlZD_PE
Top Svar Citer
annonce
Side 17 af 17 < 1 2 ... 15 16 17

Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
21/02/2025 12:43
Mellemrummet
af Hanskrist
20/02/2025 15:46
At være religiøs
af Hanskrist
12/02/2025 20:31
Gud
af Hanskrist
07/02/2025 13:11
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
03/02/2025 10:40
Nyheder fra DR
Novo sætter stopper for kopimedicin i U..
21/02/2025 19:22
Pave Frans skal forblive indlagt, men ha..
21/02/2025 18:24
Søskende dømt for indespærring af hom..
21/02/2025 18:16
Udsending fra USA roser Zelenskyj efter ..
21/02/2025 17:07
Pastasalat bliver tilbagekaldt, fordi de..
21/02/2025 16:38
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Internationalt kaos kan styrke Norden: â..
21/02/2025 17:15
Europa har brug for ny fremdrift i Tyskl..
21/02/2025 17:00
Niels Barfoed mødte Thomas Mann: Det va..
21/02/2025 17:00
Pave Frans skal forblive indlagt den kom..
21/02/2025 16:00
Forsvarsminister ser stor folkelig opbak..
21/02/2025 16:00