Hej igen Arne
Arne:
Jeg er ikke anti-Krist. Jeg er pro-Krist. Det føler jeg mig helt sikker på!
Jamen alt du skriver i citationsboksen er Anti Jesus Kristus synspunkter - hvor du bekæmper og afviser og nedgør alt det Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt anerkendt for at have bragt i spil i verden.
Hvis man læste hvert eneste af dine udsagn op og spurgte skolebørn om det kunne være Jesus der har sagt dette?
Alle skolebørn vil grine og svare nej nej - "nej nej det har Jesus aldrig sagt".
Selv skolebørn kan se at alle dine citationsboks udsagn er Anti Jesus Kristus - Jesus Kristus har givet sig selv og sit liv for det du nedgør og benægter og afviser. Som om du præcist ved hvor du skal sætte kniven ind. Ja det er så uhyggeligt millimeter præcist Jesus Kristus du angriber med hvad du skriver i citationsboksen.
Men du tør ikke forholde dig hertil.
Jeg er lidt ligeglad med at du føler du er Pro Kristus - for det er hvad du igen og igen og igen har skrevet igennem de sidste år i citationsboksen der volder mig problemer og nu endnu større problemer når du hævder du føler dig Pro Kristus.
Hvorfor bekæmper, nedgør og benægter og afviser du alt hvad Jesus Kristus gav sig selv og sit liv for at bringe i spil i verden og endda er lykkedes med - men som du har valgt at tage afstand fra.
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
PS:
Du føler dig Pro Kristus
Men du siger du ikke er kristen, hvilket stemmer overens med hvad du skriver i citationsboksen
Kunne det være sådan fat at du slet ikke er klar over hvad det er Jesus Kristus giver sig selv og sit liv for der skaber den religion vi kalder kristendom
Måske ved du slet ikke som skolebørn ved det, hvad det er Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt anerkendt for
Børn ved det - ateister ved det - jøder ved det - muslimer ved det - buddhister ved det - hinduer ved det (ikke at de er enige men de ved det) - men noget kunne tyde på at du slet ikke er klar over det
PPS:
Arne:
Jeg er ikke anti-Krist. Jeg er pro-Krist. Det føler jeg mig helt sikker på!
Okay lad os tage konsekvenserne af hvad Arne skriver og illustrere det
Jesus Kristus siger:
Er det meningen, at vi mennesker skal forstå - hvad vi kalder - Gud?
Jeg tror det ikke!Jesus Kristus siger:
som en del af det ufattelige guddommelige - en ufattelighed, jeg fornemmer, at man ikke skal gramse i Jesus Kristus siger:
Jeg spilder ikke kræfter på at spekulere over, hvad det guddommelige er. Det evner jeg jo alligevel ikke - og har jeg jo egentlig ikke behov for at vide - ja, måske er det endda hovmodigt at "kloge sig" på détJesus Kristus siger:
Jeg er agnostisk panteistJesus Kristus siger:
at bag de mange menneskeskabte Guds-billeder ligger der vel dog noget guddommeligt, som vi mennesker blot ikke magter at fatteJesus Kristus siger:
Det lidt længere svar er: Vi mennesker og vore religioner har forestillinger om Gud som en person, der ligner et menneske - endda som oftest af hankøn.
Mig forekommer dette at være naivt og snæversynet - en nedgøring af det guddommelige, så det kan rummes i menneskelig bevidsthed.Jesus Kristus siger:
For mig er Gud eller det guddommelige noget langt højere, noget som menneskelig bevidsthed ikke kan rumme og - tror jeg - heller ikke skal forsøge at rumme.Jesus Kristus siger:
Jeg har nok aldrig bedt til nogen GudJesus Kristus siger:
i denne kærligheds-sammenhæng er vi mennesker på denne klode, i denne galakse, dette univers jo nærmest en ubetydelighedJesus Kristus siger:
anser jeg for åndshovmod: at det ikke tilkommer os mennesker at søge at forstå, hvad vi kalder Gud.Alle kan se det ikke holder en meter
Man kan også spekulere over med hvilken præcision det er lykkedes dig at skyde alt det ned som Jesus Kristus gav sig selv og sit liv for
Du fører virkelig kniven dybt som du præcist ved hvor du skal stikke ind