annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 19636874
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2618134
Åndelig Føde 2430143
Et andet syn 2160911
Så er der linet op... 1853871
Galleri
Blue Mind og Green Mind
Hvem er online?
0 registrerede 46 gæster og 140 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 15 af 18 < 1 2 ... 13 14 15 16 17 18 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#44822 - 09/11/2024 19:57 Re: Nemesis [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, min opfattelse af Jesus Kristus, ser jeg ikke som Anti Jesus Kristus, men som Pro Jesus Kristus - en Kristus, der er langt større end, hvad hverken du eller jeg kan forestille os, men som jeg aner/fornemmer.
Jeg respekterer din tro.
Du respekterer ikke min.
Det umuliggør dialog!
Arne heart
Top Svar Citer
#44823 - 09/11/2024 22:20 Re: Nemesis [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Er det meningen, at vi mennesker skal forstå - hvad vi kalder - Gud?
Jeg tror det ikke!

som en del af det ufattelige guddommelige - en ufattelighed, jeg fornemmer, at man ikke skal gramse i, men i stedet skal bruge de givne evner i kærlighed til verden - så godt og så længe, man kan.

Egentlig ganske enkelt og ligetil - og uden åndsrigdom ;)

Jeg spilder ikke kræfter på at spekulere over, hvad det guddommelige er. Det evner jeg jo alligevel ikke - og har jeg jo egentlig ikke behov for at vide - ja, måske er det endda hovmodigt at "kloge sig" på dét

agnostisk panteist

at bag de mange menneskeskabte Guds-billeder ligger der vel dog noget guddommeligt, som vi mennesker blot ikke magter at fatte

Det lidt længere svar er: Vi mennesker og vore religioner har forestillinger om Gud som en person, der ligner et menneske - endda som oftest af hankøn.
Mig forekommer dette at være naivt og snæversynet - en nedgøring af det guddommelige, så det kan rummes i menneskelig bevidsthed.
For mig er Gud eller det guddommelige noget langt højere, noget som menneskelig bevidsthed ikke kan rumme og - tror jeg - heller ikke skal forsøge at rumme.
Men jeg oplever/fornemmer noget guddommeligt i verdens væren - enkelt og ligetil - umuligt at fornægte - men uden at kunne sætte ord på.

Jeg har nok aldrig bedt til nogen Gud

i denne kærligheds-sammenhæng er vi mennesker på denne klode, i denne galakse, dette univers jo nærmest en ubetydelighed

anser jeg for åndshovmod: at det ikke tilkommer os mennesker at søge at forstå, hvad vi kalder Gud.

Mener du i fuld alvor at det ovenfor i citationsboksen er Pro Jesus Kristus??

Mange Kærlige Hilsner HansKrist
#44824 - 09/11/2024 22:33 Re: Nemesis [Re: Hanskrist]
veteran
Hanskrist, du spørger:
Citat:
Mener du i fuld alvor at det ovenfor i citationsboksen er Pro Jesus Kristus??
Mit svar:
Ja!
Hvornår går det op for dig?
Arne heart
Top Svar Citer
#44825 - 09/11/2024 22:49 Re: Nemesis [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Så er du jo komplet rundtosset og aner ikke hvad du selv snakker om

Du er jo så ej heller kristen hvilket vi har sort på hvidt flere gange fra din hånd

Hvordan skulle et menneske der nægter at Gud Åbenbares os i Jesus Kristus - (at her bliver vi forenet med Gud - Gud der ikke længere er en ukendt fjern og uvedkommende Gud - fordi i Jesus Kristus er Gud kommet os nær som virkelighed gennem sin Ånd Helligånden) også kunne sige noget om Jesus Kristus??

Hvilket du jo ej heller kan den Jesus Kristus du fornægter og benægter at her møder vi Gud og er der en Åbenbaring Gud.

Man kan jo også se at alt hvad du skriver om Jesus Kristus er direkte usandt og Anti Jesus Kristus - det stik modsatte af hvad Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt anerkendt for at have bragt i spil i verden.

-0-0-0-

Kunne vi forestille os følgende:

At Jesus Kristus siger:

"Er det meningen, at vi mennesker skal forstå - hvad vi kalder - Gud?
Jeg tror det ikke!"

NEJ selv børn vil kunne svare korrekt her - nej det har Jesus Kristus aldrig sagt og kunne han aldrig finde på at sige, hævde.

Jesus Kristus gav sig selv og sit liv for at føre os til Gud - for at forene os med Gud. Det var selve hans jordiske gerning og frelse.

Kærlighed forener altid to der behøver hinanden for at være fuldkomne. Og her gælder at både Gud og mennesket først er fuldkomne når de igen er forenet - fordi de hører sammen i skabelsen.

Derfor Guds Kærlighed kaldes Kristus - vi taler om Guds Kærlighed Kristus - fordi her bliver mennesket forenet med Gud i Kristus. Som der i Jesus Kristus er en Åbenbaring Gud.

Alle religioner og alle leksikon'er har at i Jesus Kristus er der en Åbenbaring Gud.

Dette benægter du - jamen i så fald skal alt hvad der er skrevet om kristendom skrives om.

Men selvfølgelig skal alle leksikon ikke skrives om fordi en dyrlæge Arne Thomsen der ikke er kristen benægter at der i Jesus Kristus er en åbenbaring Gud.

-0-0-0-

Kunne vi forestille os Jesus Kristus siger:

"Jeg har nok aldrig bedt til Gud".

Selv børn kunne svare på det spørgsmål med et rungende klart nej.

Kun en voksen mand der ikke er kristen er den eneste i hele verden der er af den opfattelse. Der findes ingen i hele verden der hævder dette er Pro Jesus Kristus - i overensstemmelse med Jesus Kristus og hvad han mener om den sag - altså BØN.

-0-0-0-

Du er virkelig langt ude Arne - så langt ude at jeg ikke længere synes det er sjovt at debattere med dig, tæt på at det er uforsvarligt og synd for dig da du jo ikke er i besiddelse af nogen sund fornuft og forstand længere på de her ting vi drøfter. Det er ikke bare lidt men meget pinligt og slet ikke sjovt længere når vi når så langt ud. Det er simpelthen for langt ude nu med dig og dine påstande.

Dit videns niveau for hvad Jesus Kristus står for er jo ikke bare under skolebørns niveau - det er jo oveni også direkte usandt hvad du hævder.

-0-0-0-

Men hvorfor har en mand der ikke er kristen og benægter at der i Jesus Kristus er en Åbenbaring Gud vi bliver forenet med - ja hvorfor har denne mand der er gået fra Snøvsen så travlt med at tale og skrive usandt om Jesus Kristus???

Hvad er dit ærinde.

Tror du den ortodokse kirke også mener dine påstande i citationsboksen er Pro Jesus Kristus??? Nej sgu da - de ville kyle dig ud på røv og albuer, hvis du for alvor ville forstyrre dem med dette dit budskab som du gør her på Trosfrihed.

Du kommer ingen vegne med dit vrøvl og dine usandheder.

Du siger så at Jesus Kristus kan stå for alt også det modsatte af hvad han vitterligt stod for og lykkedes med at få bragt i spil i verden kan han stå for.

Det er hvert eneste menneske frit for i digt og fri fantasi at tro hvad som helst om Jesus Kristus. Dette har du også skrevet for nylig og du kalder dette Trosfrihed.

Ja det er en privat Trosfrihed men det ændrer ikke ved noget som helst af hvad Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt anerkendt for at have bragt i spil.

Der er simpelthen grænser for hvilke ærinder man kan tage Jesus Kristus som gidsel eller spænde ham foran.
#44828 - 10/11/2024 01:06 Re: Nemesis [Re: Hanskrist]
veteran
Hanskrist, du kan ævle løs alt det, du vil, men jeg stoler på, hvad jeg har modtaget fra Jesus Kristus.
At du åbenbart ikke kan - og nok heller ikke vil - fatte det, kan jeg nok ikke hjælpe dig med på anden måde end ved at udtrykke mig så klart og ærligt, som det er mig muligt.
Jeg har ikke til hensigt at missionere, og jeg respektere andres ret til deres tro - ligesom jeg fastholder, at den ret har jeg også.
Arne heart
Top Svar Citer
annonce
Side 15 af 18 < 1 2 ... 13 14 15 16 17 18 >

Seneste indlæg
Nemesis
af Arne Thomsen
12/11/2024 17:10
Bøn
af Anonym
10/11/2024 03:04
ALKOHOL
af Anonym
05/11/2024 03:29
Vigtige præciseringer
af somo
04/11/2024 05:38
ARABISKE RACISTER JAGER GRØNLÆNDERE UD AF GELLERUP
af Anonym
02/11/2024 14:51
Nyheder fra DR
Israelske angreb dræber 46 mennesker i ..
12/11/2024 21:56
Åben afbrænding og en affaldsturné sk..
12/11/2024 21:44
USA konkluderer, at Israel ikke forhindr..
12/11/2024 21:33
Københavns Universitet vil skære ned p..
12/11/2024 21:12
Politiet fandt 68 grensakse i bagagerum:..
12/11/2024 20:37
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Facebook og Instagrams brugere får fær..
12/11/2024 21:18
Tidligere ansat i USA's militær får 15..
12/11/2024 21:14
Spotify runder en kvart milliard betalen..
12/11/2024 20:34
Dansk historiker får pris for at sætte..
12/11/2024 20:00
Ældre cyklist i ulykke ved Holstebro
12/11/2024 19:47