annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 19269153
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2604415
Åndelig Føde 2345231
Et andet syn 2147050
Så er der linet op... 1794981
Galleri
Løve i egen hule nu.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 406 gæster og 177 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 12 af 12 < 1 2 ... 10 11 12
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#44668 - 12/10/2024 10:15 Re: Vigtige præciseringer [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1505
Profeten Muhammed er de ydmyges mester:

– Ifølge ‘Umar ben al-Khattab: “Allahs sendebud (salallahu ‘alayhi wassalaam) sagde: – Overdriv ikke min ros, da de kristne overdrev om Marias søn. Jeg er kun en tilbeder ('abd). Så sig "tilbederen af ​​Allah og hans profet". »


Profeten () var meget ydmyg. Hans høje rang og status førte ham på ingen måde til at vise stolthed eller være hovmodig over for mennesker. Han forblev ydmyg og så ikke ned på dem. Han sad sammen med sine kammerater, som om han var en mand som de andre blandt dem til det punkt, hvor han ikke kunne skelnes fra sine jævnaldrende, fordi han sad, hvor han fandt et sted. Han kunne finde sig selv blandt dem, og hvis en fremmed ankom, kunne han ikke vide, hvem af dem der var profeten, før han bad om at blive udpeget til ham. Ifølge Abu Dharr og Abu Horayra, må Allah være tilfreds med dem: "Profeten () sad blandt sine ledsagere, og da en fremmed kom, kunne han ikke vide, hvem han var uden at spørge. Vi bad så profeten om at give ham en særlig plads, så han kunne blive genkendt af en fremmed, hvis en af ​​dem dukkede op. » (Abu Daoud).

En mand sagde til ham: O Muhammed, vores herre og vores herres søn, den bedste af os og den bedste af vores søn. Profeten () sagde derefter: "O folk, frygt Allah og lad dig ikke bedrage af djævelen. Jeg er kun Muhammad ibn Abdullah, Allahs tjener og hans sendebud. Jeg kan ikke lide det, når du hæver mig over den rang, som Allah har givet mig. »

Hans ydmyghed kom også til udtryk gennem den måde, han tjente sine ledsagere på. Qatâda fortæller historien, hvor de havde sovet, indtil Fajrs tid var forbi, han sagde: Han bad om, at vi skulle bringe vand, så vi kunne gøre vores afvaskninger. Profeten () hældte vand og jeg gav folk en drink. Men ved synet af vandet skyndte de sig. Profeten () sagde så: "Forhast dig ikke, alle vil drikke til deres tørst. » Mændene efterkom. Profeten () fortsatte med at hælde vand, og jeg fortsatte med at vande ledsagerne, og kun os to var tilbage, som ikke havde drukket. Han beordrede mig til at drikke, men jeg ville ikke drikke før ham. Han sagde til mig: ”Den, der giver folk noget at drikke, skal være den sidste, der drikker. »Jeg drak, og han drak så. Jeg lagde mærke til, at alle folk havde fået slukket deres tørst.

Af ydmyghed, da profeten () gik foran børn, hilste han på dem. Dette er, hvad Anas gjorde en dag, og da han blev spurgt om hvorfor, sagde han, at profeten () gjorde det. (Bukhari og muslim).

Han besøgte Ansarerne og hilste på deres børn og lagde sin hånd over deres hår.

Anas ibn Mâlik sagde: "Profeten () plejede at tilbringe tid med os, da vi var børn, og han sagde endda til en af ​​mine små brødre: "O Abu Umayr! Hvad med Nughayren? »

Hans ydmyghed fik ham til at tage imod invitationer og gaver, selv af ringe værdi. Fortalt Abu Hurayra, må Allah være tilfreds med ham, sagde profeten (): "Hvis jeg blev inviteret til at spise travere [af får eller kalve], eller hvis de blev tilbudt mig, ville jeg acceptere. » (Bukhari).

Sådan var hans ydmyghed, selvom han er den bedste af mænd. Hvorfor ville vi ikke tage ham som model?!

Må Allah hilse og bede for vores profet, de ydmyges mester og de frommes imam. Og vores sidste påkaldelser er: pris til Allah, verdens Herre.



FULD - Dr. Zakir Naik Koranen og Bibelen i videnskabens lys vs Dr. William Campbell
https://www.youtube.com/watch?v=Xk61hslLHlw

En kristen spørger, hvilken del af Bibelen der er autentisk? - Dr. Zakir Naik

https://www.youtube.com/watch?v=zbsBuA4w9DA
Top Svar Citer
#44691 - 15/10/2024 10:09 Re: Vigtige præciseringer [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1505
600 præster konverterer til islam (utroligt!)

https://www.youtube.com/watch?v=5ZImiItZHHY

Hvad finder præster i islam? Historier om kristne, der konverterede til islam!

https://www.youtube.com/watch?v=t-L9mg0ci6U
Top Svar Citer
#44710 - 17/10/2024 13:30 Re: Vigtige præciseringer [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1505

13 _ARV


En af de vigtigste forskelle mellem Koranen og Bibelen er deres holdning til kvindelig arv af en afdød slægtninges ejendom. Den bibelske holdning er kortfattet blevet beskrevet af rabbiner Epstein: "Den kontinuerlige og ubrudte tradition siden de bibelske dage giver de kvindelige medlemmer af husstanden, hustru og døtre, ingen ret til arv til familiegodset. I det mere primitive arvefølge, de kvindelige medlemmer af familien blev betragtet som en del af godset og lige så fjernt fra arvingens juridiske personlighed som slaven, hvorimod døtrene ved mosaisk vedtagelse blev optaget til arv i tilfælde af, at der ikke var nogen mandlig sag tilbage, blev hustruen ikke anerkendt. som arving selv under sådanne forhold."


Hvorfor blev de kvindelige medlemmer af familien betragtet som en del af familiens ejendom? Rabbiner Epstein har svaret: "De ejes - før ægteskabet af faderen; efter ægteskabet af manden."


De bibelske regler for arv er beskrevet i 4 Mosebog 27:1-11. En hustru får ingen del i sin mands ejendom, mens han er hendes første arving, selv før hendes sønner. En datter kan kun arve, hvis der ikke findes mandlige arvinger.

En mor er slet ikke arving, Mens faderen er den, der arver
Enker og døtre, i tilfælde af at der blev mandlige børn tilbage, var prisgivet de mandlige arvinger til forsørgelse. Det er grunden til, at enker og forældreløse piger var blandt de mest nødlidende medlemmer af det jødiske samfund.





Kristendommen har fulgt trop i lang tid. Både kristenhedens kirkelige og civile love forhindrede døtre i at dele faderens arv med deres brødre. Desuden blev hustruer frataget enhver arveret. Disse uretfærdige love overlevede til slutningen af det sidste århundrede.



Blandt de hedenske arabere før islam var arveretten udelukkende begrænset til de mandlige slægtninge. Koranen afskaffede alle disse uretfærdige skikke og gav alle de kvindelige slægtninge arveandele:


"Mændene får dele af hvad forældrene slægtningerne forlade Kvinderne too få dele af hvad forældrene slægtninger forlade Hvorvidt er lille store arv (kvinderne få) bestemte dele" (4:7).


Muslimske mødre, hustruer, døtre og søstre havde modtaget arverettigheder 1400 år før Europa anerkendte, at disse rettigheder overhovedet eksisterede. Delingen af arv er et stort emne med en enorm mængde detaljer (4:7,11,12,176). Den almindelige regel er, at kvindens andel er halvdelen af mandens, undtagen de tilfælde, hvor moderen får samme andel som faderens. Denne generelle regel kan, hvis den tages isoleret fra anden lovgivning vedrørende mænd og kvinder, virke uretfærdig. For at forstå rationalet bag denne regel, må man tage i betragtning, at mænds økonomiske forpligtelser i islam langt overstiger kvinders



En brudgom skal give sin brud en ægteskabsgave. Denne gave bliver hendes eksklusive ejendom og forbliver det, selvom hun senere bliver skilt. Bruden er ikke forpligtet til at give gaver til sin brudgom. Desuden er den muslimske mand sigtet for underhold af sin kone og børn. Hustruen er derimod ikke forpligtet til at hjælpe ham i denne henseende. Hendes ejendom og indtjening er til hendes brug alene, undtagen hvad hun frivilligt kan tilbyde sin mand. Desuden må man indse, at islam ihærdigt går ind for familieliv. Den opfordrer kraftigt unge til at blive gift, modvirker skilsmisse og betragter ikke cølibat som en dyd. Derfor er familieliv normen i et ægte islamisk samfund, og singlelivet er den sjældne undtagelse.

Det vil sige, at næsten alle kvinder og mænd i ægteskabsalderen er gift i et islamisk samfund. I lyset af disse fakta vil man forstå, at muslimske mænd generelt har større økonomiske byrder end muslimske kvinder, og det er derfor meningen, at arveregler skal udligne denne ubalance, så samfundet lever fri for alle køns- eller klassekrige. Efter en simpel sammenligning mellem muslimske kvinders økonomiske rettigheder og pligter har en britisk muslimsk kvinde konkluderet, at islam ikke kun har behandlet kvinder retfærdigt, men generøst.






فتاة عربية تُحرج حبيبها الكاثوليكي بعد أن أبدت إعجابها بالإسلام فغضب من الشيخ عثمان


https://www.youtube.com/watch?v=HhHxntv9hBs


النصرانية أو الإسلام | مناظرة بين الشيخ عثمان ونصرانيين

https://www.youtube.com/watch?v=QmTRnOV8bZI

حوار هادي مع زوجين أمريكيين + ثلاثة يعتنقون الإسلام

https://www.youtube.com/watch?v=4gGAZLGqQyc


التحدي: أثبت لنا أن الكتاب المقدس فيه تناقضات | زوجان نصرانيان في حوار مع ش.عثمان

https://www.youtube.com/watch?v=ABcj2Jb-RQ8
Top Svar Citer
annonce
Side 12 af 12 < 1 2 ... 10 11 12


Seneste indlæg
Hvad er JESUS KRISTUS kendt for?
af Hanskrist
17/10/2024 16:07
Vigtige præciseringer
af somo
17/10/2024 13:30
Gud
af Hanskrist
17/10/2024 12:37
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
08/10/2024 11:42
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
25/09/2024 00:18
Nyheder fra DR
Natos generalsekretær: Ukraine vil bliv..
17/10/2024 20:06
USA briefet om igangværende efterforskn..
17/10/2024 18:24
Danish Crown tager strakspåbud til efte..
17/10/2024 18:04
Ingefærpulver tilbagekaldes efter for h..
17/10/2024 17:45
Kosttilskud tilbagekaldes på grund af f..
17/10/2024 17:30
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Netanyahu: Krigen er ikke slut med Hamas..
17/10/2024 17:57
Der er glæde internationalt og i Israel..
17/10/2024 17:35
Ny Nato-chef ser frem til ukrainsk medle..
17/10/2024 17:27
På øen Jeju er et kvindesamfund på ve..
17/10/2024 17:00
Israel: Hamas-leder Sinwar er død
17/10/2024 16:46