annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 19237553
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2603971
Åndelig Føde 2342588
Et andet syn 2146090
Så er der linet op... 1793051
Galleri
Et kig ud af vinduet i Rødhus
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 449 gæster og 148 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 12 af 12 < 1 2 ... 10 11 12
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#44668 - 12/10/2024 10:15 Re: Vigtige præciseringer [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1504
Profeten Muhammed er de ydmyges mester:

– Ifølge ‘Umar ben al-Khattab: “Allahs sendebud (salallahu ‘alayhi wassalaam) sagde: – Overdriv ikke min ros, da de kristne overdrev om Marias søn. Jeg er kun en tilbeder ('abd). Så sig "tilbederen af ​​Allah og hans profet". »


Profeten () var meget ydmyg. Hans høje rang og status førte ham på ingen måde til at vise stolthed eller være hovmodig over for mennesker. Han forblev ydmyg og så ikke ned på dem. Han sad sammen med sine kammerater, som om han var en mand som de andre blandt dem til det punkt, hvor han ikke kunne skelnes fra sine jævnaldrende, fordi han sad, hvor han fandt et sted. Han kunne finde sig selv blandt dem, og hvis en fremmed ankom, kunne han ikke vide, hvem af dem der var profeten, før han bad om at blive udpeget til ham. Ifølge Abu Dharr og Abu Horayra, må Allah være tilfreds med dem: "Profeten () sad blandt sine ledsagere, og da en fremmed kom, kunne han ikke vide, hvem han var uden at spørge. Vi bad så profeten om at give ham en særlig plads, så han kunne blive genkendt af en fremmed, hvis en af ​​dem dukkede op. » (Abu Daoud).

En mand sagde til ham: O Muhammed, vores herre og vores herres søn, den bedste af os og den bedste af vores søn. Profeten () sagde derefter: "O folk, frygt Allah og lad dig ikke bedrage af djævelen. Jeg er kun Muhammad ibn Abdullah, Allahs tjener og hans sendebud. Jeg kan ikke lide det, når du hæver mig over den rang, som Allah har givet mig. »

Hans ydmyghed kom også til udtryk gennem den måde, han tjente sine ledsagere på. Qatâda fortæller historien, hvor de havde sovet, indtil Fajrs tid var forbi, han sagde: Han bad om, at vi skulle bringe vand, så vi kunne gøre vores afvaskninger. Profeten () hældte vand og jeg gav folk en drink. Men ved synet af vandet skyndte de sig. Profeten () sagde så: "Forhast dig ikke, alle vil drikke til deres tørst. » Mændene efterkom. Profeten () fortsatte med at hælde vand, og jeg fortsatte med at vande ledsagerne, og kun os to var tilbage, som ikke havde drukket. Han beordrede mig til at drikke, men jeg ville ikke drikke før ham. Han sagde til mig: ”Den, der giver folk noget at drikke, skal være den sidste, der drikker. »Jeg drak, og han drak så. Jeg lagde mærke til, at alle folk havde fået slukket deres tørst.

Af ydmyghed, da profeten () gik foran børn, hilste han på dem. Dette er, hvad Anas gjorde en dag, og da han blev spurgt om hvorfor, sagde han, at profeten () gjorde det. (Bukhari og muslim).

Han besøgte Ansarerne og hilste på deres børn og lagde sin hånd over deres hår.

Anas ibn Mâlik sagde: "Profeten () plejede at tilbringe tid med os, da vi var børn, og han sagde endda til en af ​​mine små brødre: "O Abu Umayr! Hvad med Nughayren? »

Hans ydmyghed fik ham til at tage imod invitationer og gaver, selv af ringe værdi. Fortalt Abu Hurayra, må Allah være tilfreds med ham, sagde profeten (): "Hvis jeg blev inviteret til at spise travere [af får eller kalve], eller hvis de blev tilbudt mig, ville jeg acceptere. » (Bukhari).

Sådan var hans ydmyghed, selvom han er den bedste af mænd. Hvorfor ville vi ikke tage ham som model?!

Må Allah hilse og bede for vores profet, de ydmyges mester og de frommes imam. Og vores sidste påkaldelser er: pris til Allah, verdens Herre.



FULD - Dr. Zakir Naik Koranen og Bibelen i videnskabens lys vs Dr. William Campbell
https://www.youtube.com/watch?v=Xk61hslLHlw

En kristen spørger, hvilken del af Bibelen der er autentisk? - Dr. Zakir Naik

https://www.youtube.com/watch?v=zbsBuA4w9DA
Top Svar Citer
#44691 - 15/10/2024 10:09 Re: Vigtige præciseringer [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1504
600 præster konverterer til islam (utroligt!)

https://www.youtube.com/watch?v=5ZImiItZHHY

Hvad finder præster i islam? Historier om kristne, der konverterede til islam!

https://www.youtube.com/watch?v=t-L9mg0ci6U
Top Svar Citer
annonce
Side 12 af 12 < 1 2 ... 10 11 12


Seneste indlæg
Gud
af Arne Thomsen
16/10/2024 12:50
Vigtige præciseringer
af somo
15/10/2024 10:09
Hvad er JESUS KRISTUS kendt for?
af Hanskrist
09/10/2024 15:47
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
08/10/2024 11:42
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
25/09/2024 00:18
Nyheder fra DR
To personer anholdt efter knivoverfald p..
16/10/2024 13:16
Vindmølle nord for Bjerringbro brænder
16/10/2024 12:58
Prada præsenterer rumdragt, der skal br..
16/10/2024 12:50
Mindst 94 personer har mistet livet i Ni..
16/10/2024 12:02
To danske statsborgere fremstilles i gru..
16/10/2024 11:36
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Dansk kistefabrik designer kister med ny..
16/10/2024 11:45
Færre overlever hjertestop i almene bol..
16/10/2024 11:21
Kraftig brand i vindmølle ved Bjerringb..
16/10/2024 11:01
Renten er sænket flere gange i år - nu..
16/10/2024 11:00
Verdens rigeste bruger sin energi og pen..
16/10/2024 11:00