Du kan godt og alligevel kan du ikke
Jeg blev skuffet over dit første indlæg - et indlæg der viser at du er Ånd'løs eller Gud'løs, men væk i hjernespind - dine egne bibelfundamentalistiske mentale sindslige grublerier og ja du har ret dette er hjernespind.
Du er uden Gud eller helt uden SPIRITUALITET og det forfærder mig at se.
Jeg blev faktisk ked af det da jeg læste dit første indlæg.
Nu puster du dig så op - og jeg ser da også dine forsøg på at vise mig du skam godt har forstået lidt om hvad det positive indhold er i det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET.
Men stadig er HansKrist og Paul Tillich og Peter Halldorf og Nicolai Berdyaev med mange flere noget mere præcise i deres vidnesbyrd om det positive indhold i TROEN - det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET.
Når du ikke kender Helligånden som du også har benægtet i årevis, kan du jo ej heller grade Paulus eller hvad TROEN - det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET dækker over.
Nogle gange tænker jeg, nu endelig har Tikka fået færten af hvad det hele drejer sig om, men alle dine første indlæg efter at du har holdt pause fra Trosfrihed viser med al tydelighed at du slås med den bibelfundamentalisme du i sin tid er blevet udsat for der er hjernespind som du selv har forklaret os det.
Engang troede du alle kristne var i hjernespind men så måtte jeg henvise til 1 Kor 2 og ja 2 Kor 3 og Rom 8 med mange flere nøglekapitler om det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET og du måtte sande at der er forskel på hjernespind som menneskets egen ånd har det med at fare vild i og den Helligåndens Ekstatiske Åbenbarings dimension - hvor vi er ude af af os selv (uden at have mistet os selv) for at Guds Ånd kan være inde og over os.
Hvis man ikke kan skelne mellem menneskets egen ånd og Guds Ånd - så vil et menneske aldrig forstå det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET.
1 Kor 2 burde være pligt eller tvungen læsning indtil man har forstået hvad det er der står og hvordan det skal forstås.
Jung blev så begejstret - hvorfor, jo fordi der så han sin psykologis grundlag udtrykt klart og tydeligt af Paulus.
Jeg må kraftigt anbefale at læse HansKrist - især Tikka vil kunne blive grebet af Ånden - og er modstanden mod mig for stor, så læs Peter Halldorf: "Drik dybt af Ånden".
Den bog vil kunne frelse HEL'brede HEALE dit liv. Give dig den Ånd det hele drejer sig om.
Kom så Tikka
Du skal ud af hovedet og lære Guds Åndens Ekstatiske Åbenbarings Dimension at kende.
Du skal kunne skelne mellem hjernespind og det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET.
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
PS:
blev så glad for din given lyd fra dig forleden og lige så ked af det og skuffet over dit første indlæg i denne tråd.
Jeg var faktisk grædefærdig og gik straks i bøn for dig og mig selv og os alle sammen.
Pas på - det er ikke Gud der står bag dine bibelfundamentalistiske indlæg som dit første indlæg i denne tråd.
Det er hjernespind - menneskelig hjernespind som Paulus rasede imod.
Også din bogstavelige udlægning og ikke Åndelige forståelse Paulus, ville han rase imod.
Hvorfor gør du dette imod dig selv og alle os andre.
Engang gjorde du det for at få HansKrist ned med nakken og for at tækkes ateisterne og du var også flittigt til at skrive sort på hvidt at du ikke var kristen.
Jeg er spændt på om du en dag tager imod Gud i Kristus. Og forstår hvordan dette skal forstås.
Jeg har gjort mit for at hjælpe dig.
Og jeg giver aldrig op.
♥️💕♥️
Kristendommen er vel også dette, at det gamle menneske dør og man bliver en anden, når man lever sit liv med Gud.
,,denne verdens fyrste er dømt.,,
… men ...
Der er INGEN tro hvis ikke man tror på opstandelsen - og selvfølgeligt ej heller en Hellig Sandhedens ånd, som forstås som en hjælper, så de troende ikke skal være faderløse, nu Jesus er død.
Kristendommen bygger på opstandelses troen, og kristendommen er en åbenbaringsreligion, hvor religionens Gud og dennes ånd virkeliggøres i det enkelte menneske.
Man siger det er Gud som drager - giver troen og levendegøre den -
Jamen der er ingen "
men"
Hvis du mener hvad du skriver i citationsboksen ovenfor
så lev det da for helvede istedet for at tækkes anti Krists Ånd igennem din bibelfundamentalisme hjernespind
Hvad er det der gør at du hele tiden vil lyve om kristendommen og servere den som bibelfundamentalistisk hjernespind???
Jeg tror du skulle begynde at skrive med nogle bibelfundamentalister - hvor TROEN nedgøres til troen på Bibelen og der ingen TRO er på Gud i Kristus som nærværende virkelighed gennem Helligånden.