Tikka:
Nå,da da. Du vil også være moderator
Sagde Tikka der gang på gang i detaljer har skrevet hvad der skulle ske med folks indlæg.
Nej jeg synes Arne var kommet igang med et stykke godt arbejde som var ved at bære frugt, så det var en opmuntring og opfordring at han fortsatte.
-0-0-0-
Gerth:
Forummet her handler om tro nok også ytringsfrihed,
Ja for nogen er tro noget diffust - nøjagtig som der er mere mellem himmel og jord end vi almindeligvis opfatter det.
Jeg har gjort et stort arbejde om TRO i en Ny Testamentlig urkristen sammenhæng.
Som iøvrigt Bibelen Leth Fortalt også bruger at pointere og sætte fokus på.
Og dette arbejde er vigtigt fordi vi ellers kommer til at misforstå det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET - og ja hvad TRO egentlig er og dækker over.
De fleste er af den opfattelse at det er noget man render rundt og tror på oppe i hovedet eller bevidstheden eller sindet, sit mentale forestillingsliv. Men dette er overhovedet ikke tilfældet i Nye Testamente og i urkristendommens første tid.
Nå men jeg har redegjort så klart for det men ikke en kommenterer på det, selv om det er en BOMBE der vil revolutionere hele vores måde at drøfte fx pro et contra kristendommen.
Iøvrigt har jeg studeret dette med TROEN ret grundigt.
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
PS:
Iøvrigt har jeg også haft en redegørelse for filoque problemstillingen og hvordan vi kan forstå den trinitariske Gudsforståelse. Men igen ingen reaktioner.
Når Tikka så vender tilbage efter en længere pause så vil hun endnu engang tækkes den mand der bevidst ondskabsfuld forsøger at skade Trosfrihed med spam.
Hvorfor dog når vi var ved at få lidt ro og koncentration på.
Kræn-p fx (iøvrigt klart sammen med Bjørn før han gik amok) de to bedste debattører vi har haft) kunne aldrig finde på at ignorere mine indlæg selv om vi repræsenterede noget forskelligt.
Han svarede altid på folks indlæg på en sådan måde at det fremgik tydeligt han havde læst modpartens argumentation.
Idag er vi nok tæt på at ingen ved hvad et argument og en argumentation er. Ihvertfald bliver argumenter og argumentation forbigået uden et ord.
Dette er rystende.
Folk vil bare snakke pludre og sludre - som om ingen tør gøre ophold ved noget.
Alle tidsskrifter og aviser og ja fagfolk gør altid "holdt" ved eller ophold ved et tema eller skænderier og uenigheder. Vi gør næsten aldrig ophold ved noget.
Nogle synes måske jeg er ret direkte og hård i min kritik af andres synspunkter og ja det kommer sig af at det er den eneste måde jeg kan opnå respons på hvad jeg skriver.
Fx har jeg skrevet så mange kvalitets indlæg - men som Gerth korrekt har opdaget det, så er jeg åbenbart boycottet hvilket han betragter som et angreb på ytringsfriheden.
Nå der er enkeltstart i Tour de France - hvor mange minutter risikerer Jonas Vingegaard at tabe til Pogacar og Remco Evenepol på dagens lange enkeltstart der ikke er særlig kuperet.