AArne:
En tro, der ikke giver ens liv mening, er jo meningsløs og dermed - for mig - værdiløs
BArne:
Det er ikke meningen at vi skal forstå og kende Gud.
Jesu Kristi liv var meningsløs og værdiløs ifølge Arne.
Nemlig er det ikke meningen at vi skal forstå og kende Gud. Så hele Jesu liv var meningsløs og dermed ifølge Arne også værdiløs.
Vi kristne ser dog anderledes på tingene. Det er netop meningen at vi skal forstå og kende Gud, som var hvad Jesus Kristus kæmpede for og gav sit liv hen for.
Meningen er netop at vi skal forstå den Livets Ånd der har frembragt os og som stadig fornyer og levendegør os hvert øjeblik.
Vi skal lære den Ånd, der står bag og virker i alle levende væsener, at kende og forstå. Paulus har redegjort hvorfor og da især hele Jungiansk Psykologi er bygget op omkring at meningen med vores liv er at finde i dette forhold at forstå og kende Gud Arke'Ånden der rør sig i os og kommer os i møde. Nøjagtig som Thomas Reinholdt Rasmussen beskrev den kærlighed der er tale om mellem Skaberen og skabningen.
Måske det stærkeste bevis for Guds eksistens er at finde i Jungiansk Psykologi og den store empiriske viden Jungianske terapeuter har fået i forbindelse deres terapeutiske arbejde, INDIVIDUATIONs proces arbejde.
Det 20 århundredes største religionsfilosof og teolog, Paul Tillich, forstod at værdsætte Jungiansk Psykologi.
-0-0-0-
Aldrig har jeg mødt et menneske som Arne der går så frontalt direkte i angreb på Jesus Kristus. Virkelig et frontalangreb - den mest ihærdige Anti Jesus Kristus krigsførelse eller missionsvirksomhed jeg nogensinde har mødt.
Arne's ufattelige mange Anti'Krist udtalelser og skriverier, som han gentager og gentager og selv når han bliver konfronteret med disse Anti'Krist udtalelser vil han gerne stå ved disse og fortsætter med at hamre dem fast med syvtommer søm.