Hej Arne
Arne:
Hanskrist, du har ret i, at der er udtryk, du har brugt - dine egne eller fra Paulus plus en del andre - som for mig er "svulstige" - "tomme" - "intetsigende".
Paulus og Jesus - det er jo Jesus der har startet alt det du påstår er "svulstige" "tomme" "intetsigende" ord - det er Jesu Kristi Værk Livsværk det du giver den medfart.
Og alt du har skrevet de sidste mange år er i direkte modstrid med alt hvad Jesus Kristus stod for.
Og du digter om Jesus Kristus.
Du forstår slet ikke hvad den mand har betydet og du modarbejder ham ved enhver given lejlighed.
Jeg finder gerne frem igen hvad der er Anti Jesus Kristus udsagn. Altså hvor du siger det stik modsatte hvad han siger.
Alt dette er naturligt nok når vi tænker på hvor ofte du har sagt du ikke er kristen (så kan man jo ej heller forlange du vil have noget at gøre med hvad Jesus står for) og når man også får at vide du er agnostiker og at mennesket ikke skal give sig af med at forstå Gud - jamen så kan man ikke komme længere væk fra Jesus.
Igen dette er okay.
Men nu kommer hvor kæden hopper af for dig:
Du flager sgu med et Jesus Kristus Ikon og du påstår at du står den ortodokse kristendom nær.
Magen til misbrug og manipulation og løgn og digt skal man sgu godt nok lede længe efter. Det er så grotesk og idiotisk og totalt selvmodsigende meningsløst vrøvl.
Hvordan forsvarer du så at flage med Jesus Kristus Ikon??? Jo du digter og projicerer og opfinder din egen private Jesus.
Du vil fortælle hvem Jesus er og du nægter at lade Jesus fortælle dig hvem du er, som er måden vi andre er ydmyge.
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
PS:
Arne:
glæder jeg mig over, at jeg for nylig pludselig, som i et glimt, omsider opfattede betydningen af bjergprædikenens første saligprisning
Nej nu vrøvler du, det er mig der har forklaret det, endda så du kunne forstå det og ligefrem kunne glæde dig derover.
Salige er "de fattige i ånden"???
Hvem har forklaret den korrekte betydning af dette forhold i detaljer så det endda giver mening? Det har HansKrist - du Arne har aldrig været i nærheden af min forklaring, selv om du i årevis, ikke mindst med Thomas har drøftet dette, men aldrig er det lykkedes dig at komme med en forklaring og forståelse det udsagn.
Men det lykkedes mig endda så meget at du glædede dig derover.
-0-0-0-
Du er opløst og gået til grunde i hvad Martin Buber kalder for "Jeg - det" tænkning og i verdens væren og "Jeg - Du" i verdens væren og tænkning findes overhovedet ikke i hvad du skriver.
Og som Martin Buber har redegjort for det finder vi Jesus Kristus i en "Jeg - Du" verdens relation primært.
Der er intet "Jeg - Du" i dine skriverier.
Og hver gang du har gjort grin med mig så har det været netop når jeg har redegjort for den "Jeg - Du" - SØN'FADER SPIRITUALITET vi finder så gennemført hos Jesus Kristus og som er det hele verden uanset om folk er kristne, anerkender og tilskriver Jesus Kristus. Men dette har du altid taget afstand fra og gjort grin med og haft en meget nedladende holdning overfor og ja det har du kaldt tomme svulstige intetsigende ord og tale. Så sådan er de kristne's Jesus altså i dine øjne.
Det er trist at kæden på et tidspunkt er hoppet af for dig.
Alt hvad du skriver er Anti Jesus Kristus agnostisk vrøvl men alligevel vil du fremstå som om du har et forhold til ortodoks kristendom og Jesus Kristus men det er løgn og manipulation med dig selv og dine omgivelser. Og passer hverken med din agnostiske position eller at du ikke er kristen og at du aldrig har bedt til nogen Gud.
Du er simpelthen en vrøvle nisse.
Det der er utroligt er hvor meget opmærksomhed du har fået her på Trosfrihed.
Ude i virkeligheden mellem folk med forstand på de her ting, ville du aldrig kunne opnå nogen bevågenhed og opmærksomhed.
Og i vor tid er SPIRITUALITET virkelig i høj kurs i et par generationer nu - men i dette miljø vil du overhovedet ikke kunne tiltrække dig nogen opmærksomhed uanset hvor mange kaniner som Thomas Evangeliet du ryster ud af ærmet eller trækker op af hatten.
-0-0-0-
Der findes en SØN'FADER JEG'DU EKSTATISK BEGEJSTRINGS STRUKTUR i næsten alle mennesker - vi ser det i kærlighed og i forældrenes måde at opelske deres børn - vi ser det i forældrenes titte bøh leg. Så det er simpelthen sådan vores nervesystem er bygget op og det kan man idag forklare på et neurobiologisk grundlag. Det tilhører vores den evolutionsbiologiske nyeste parasympatiske nervesystem - et nervus vagus "brain face heart" system der oppebærer et socialt engagement.
Iøvrigt kan man se at Paulus var fuldt fortrolig med dette SØN'FADER JEG'DU sociale engagement's nervesystem af et "brain face heart" system - så fortrolig at hos ham finder vi den Kristologiske Teologiske legitimitet for Jesus Kristus Ikoner.
Hvis nogle med talent for at male og med visuel intelligens læser Paulus, så begynder de før eller siden at male Kristus Ikoner.
Det ligger lige til højrebenet hos Paulus som udviklingen af den trinitariske Gudsforståelse også ligger lige til højrebenet hos Paulus.
Han har sået frøene til begge fænomener.