Her virker mit Ord værdiløst.
Du: "Din forklaring - hvis jeg forstår dig ret - om, at åndelig fattigdom skulle føre til åndelig rigdom - til himmeriget, den ´køber´ jeg ikke. For mig er det netop menneskelig erkendelse af åndelig fattigdom, der fører til himmeriget."
Biblen, NT - Jesus: "Gå ind ad den snævre port; for vid er den port, og bred er den vej, der fører til fortabelsen, og der er mange, der går ind ad den. Hvor snæver er ikke den port, og hvor trang er ikke den vej, der fører til livet, og der er få, som finder den."(Matthæusevangeliet)
Biblen har eksempler på budskab ved ekstremerne ligesom idag nyhederne, fordi normerne er der ikke noget/nogen oplysende ved. Jesus og hans familie var ikke en middelmådig. Det socialt udsatte lille spædbarn var senere som voksen imod overmagten.
Jeg havde ikke mulighed for i verden med mennesker lykken vedrørende både fysisk og materielle ting tilmed igennem psykisk prøvelse og generelt meget modgang. Jeg havde intet at leve for, men jeg oplever istedet en åndelig belønning ligesom Jesus om løn i Himlen men idag på Jorden, hvor jeg har Guddommen som alt i mig, hvor jeg gerne deler Helligånden sådan med jer.