annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 18535788
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2566533
Åndelig Føde 2193240
Et andet syn 2112644
SÃ¥ er der linet op... 1694531
Galleri
Hvem gemmer sig bag HansKrist
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 183 gæster og 138 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 28 af 55 < 1 2 ... 26 27 28 29 30 ... 54 55 >
TrÃ¥d valgmuligheder ↓
« Forrige trÃ¥d
Næste trÃ¥d »
#44089 - 10/07/2024 17:24 Re: Tro [Re: Tikka]
Anonym
Uregistreret

Arne: Hvorfor flytter du ikke Tikka halløjet om ´Guds ånd´ ikke hen til vedkommendes tråd om den? Emnet her handler jo om tro!

Hej Tikka: Du siger, at ´Gud´ har begge sider i sig som hel, fuldkommen perfekt men, jeg om ´hans´ billede er jo ikke tvekønnet (hen)? Heller ikke intetkøn. Biblen siger ikke gudinde eller Helligånden som hun.

Graden af det feminie og maskuline er forskelligt ved både mænd og kvinder og om mig selv er jeg ligeglad med det. Der er jo også transsekuelle og transvestitter.
Nogen har omtalt Jesus som en feminin mand, fordi han så omsorgsfuldt underdanig ikke opførte sig ligesom en dyrisk muskuløs aggressivt alfahan eller ´profeten´ dominerende kriger Muhammed ligesom en abe.
Tiltrods for lighed, så p.t. ligner mine private sexfantasier en ´tøs´ men min offentlige rolle modsat Herren. Dog i virkeligheden er jeg hverken over eller under folket.

Du og ABC´s for meget i kun hovedet fortolkninger om Helligånden er jeg ikke enig med jer i og jeg er tilmed ligeglad med dette. Visdom handler ikke om kønnene ej heller et bestemt køn.

Du om visdommens bog - Helligånden:"Lidt spøjst at ,,de,, allerede på det tidspunkt var påvirket af græsk filosofi, troede det først kom med diaspora jøden Paulus."
Øh, i gymnasiet viste historie og oldtidskundskab læreren i Danmarks by Odense centrum ved toppen af gamle lejligheder, større offentligt, ældste kulturelle bygninger og endda den kristne frimurerloge et kunstnerisk præg fra romerne. Der var altså en sammenhæng mellem Rom og Grækenland. Der ifølge hende tilbad man homoseksuelt mandekroppen og deres hovedledere blandt andet i form af statuer selvfølgeligt også kun var mænd, altså ´han´. Men korsridderne til Danmark var ikke dem og istedet kristne, så på den måde igen lignende jøden Paulus må der være en forbindelse ligesom fra Jødedom til Kristendommen. Dengang i Jesu tid levede romerne ´sammen´ med jøderne, så eksempelvis idag Templet i Jerusalem ligner den slags design med pælene omkring hoveddøren og så videre men jeg har ikke undersøgt vor tids jødiske templers moderne udseende. Romerne må have haft ´magt´ angående den slags ting.
I dit link om V bogen, så i filmen Indiana Jones 3 vedrørende korstog og den hellige gral nævnes ´Alexandria´. Du snakkede om ´visdommen/hun´ - Selv i filmen Da Vinci mysteriet snakkes der om Jesu forhold med Maria Magdalena som et kongeligt hunkøn men nok bare igen på grund af folks behov for det kvindelige. Idag fortæller releateret en person mig om Hare Krishna værket (hinduistisk), at Alexander den store rejste til Indien og han var også en af de romer/græsk noget/nogen.

Engang så jeg på Kristendom.dk, en profil ifølge min opfattelse havde behov for at kalde Helligånden for ´hun´ (hende), men dette kalder jeg for hans ´desperate´ forsøg på i ham selv en kristen overlevelse.
Mit som mand begrænset gudsforhold sker udfra tre forskellige måder lignende om: En smuk beskyttende forældre mor, ægtefælle i form af en sexet dame (min evigt elskede) især kvindelig engel og som jeg. Dog kønsneutralt siger jeg Det guddommelige, Guddommen og G. I min gudsmeditation visualiserer jeg ligesådan et kraftfuldt lys lignende Helligånden.
Top Svar Citer
#44090 - 10/07/2024 18:00 Re: Tro [Re: Anonym]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 2036
Citat:
Arne: Hvorfor flytter du ikke Tikka halløjet om ´Guds ånd´ ikke hen til vedkommendes tråd om den? Emnet her handler jo om tro!


Tikka halløjet svarer blot på et indlæg fra dig.

Iøvrigt har du jo lukket omtalte indlæg med dit spam, som jeg efter ønske ikke kan få slettet.
Så havde jeg haft muligheden, havde jeg låst tråden.

I øvrigt handlede det om det billede mand og kvinde er skabt i stortchock - men vi kan jo også som forslået af profilen HK tale om:
Citat:
Uha at gøre det med Gud til en mandsperson er alt alt for primitivt - det er blasfemi.

Skal vi prøve at finde hvad Arne har sagt herom i indlæg efter indlæg.

Jesus Kristus er primitiv og spotter og forhåner det guddommelige med talen om Faderen.
#44072 - 08/07/2024 09:48
Min fremhævning

... men ellers er du vel velkommen, vil jeg tro som udelukket, at fortælle om hvad tro er, hvis det er muligt stortchock uden du blander sex ind i det hjælp

God dag

.
Top Svar Citer
#44091 - 10/07/2024 18:32 Re: Tro [Re: Tikka]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7450
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.
Blot lige for god ordens skyld:
Du bringer et citat:
Citat:
Skal vi prøve at finde hvad Arne har sagt herom i indlæg efter indlæg.

Jesus Kristus er primitiv og spotter og forhåner det guddommelige med talen om Faderen.
#44072 - 08/07/2024 09:48
Som du bringer det, kunne det se ud som om, det er mig, der står bag de fremhævede ord - Men det er det ikke!!!
Det er en falsk anklage mod mig fremsat af Hanskrist.
Jeg kunne end ikke drømme om at udtale mig sådan om Jesus Kristus.
Jeg opfatter - fornemmer - det guddommelige på min måde.
Det giver ikke frit lejde til at sprede løgne om mig.

Mvh. Arne smiler
Top Svar Citer
#44092 - 10/07/2024 18:41 Re: Tro [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 2036
Indsendt af: Arne Thomsen
Hej Tikka.
Blot lige for god ordens skyld:
Du bringer et citat:
Citat:
Skal vi prøve at finde hvad Arne har sagt herom i indlæg efter indlæg.

Jesus Kristus er primitiv og spotter og forhåner det guddommelige med talen om Faderen.
#44072 - 08/07/2024 09:48
Som du bringer det, kunne det se ud som om, det er mig, der står bag de fremhævede ord - Men det er det ikke!!!
Det er en falsk anklage mod mig fremsat af Hanskrist.
Jeg kunne end ikke drømme om at udtale mig sådan om Jesus Kristus.
Jeg opfatter - fornemmer - det guddommelige på min måde.
Det giver ikke frit lejde til at sprede løgne om mig.

Mvh. Arne smiler


Tjek om du er tilfreds nu. Jeg har tilføjet at citatet er fra profilen HK

.
Top Svar Citer
#44093 - 10/07/2024 18:48 Re: Tro [Re: Anonym]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 2036
Citat:
Du og ABC´s for meget i kun hovedet fortolkninger om Helligånden er jeg ikke enig med jer i og jeg er tilmed ligeglad med dette. Visdom handler ikke om kønnene ej heller et bestemt køn.

Guds Visdom omtales som en hun – og Gud selv som en han.

Guds ånd rummer begge, for visdom bygger på kundskab, som Gud jo må há haft ved skabelsen.

Dette giver mening for mig, når der står, at Gud sagde, lad os skabe mennesket i vort i billede som mand og kvinde …

Derved er der ej heller tale om Gud som en mandsperson, ej heller når vi skal bede Fadervor, der jo repræsenterer både det maskuline og feminine, som menneskene også besidder i forskellig grad, men klart, Fader ses som hankøn, men også en autoritet grundet det var mandens position dengang som nu de fleste steder i verden.

Når det er sagt, er oplevelsen af Guds ånds tilstedeværelse - Helligånden - for de fleste som oplever dette fænomen vel kønsløs, og det kan jo tolkes sådan, at der er balance mellem de to energier.

.
Top Svar Citer
annonce
Side 28 af 55 < 1 2 ... 26 27 28 29 30 ... 54 55 >


Seneste indlæg
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
06/09/2024 18:53
Vigtige præciseringer
af somo
06/09/2024 15:40
Er man som kristen en Jesu discipel?
af Hanskrist
05/09/2024 17:18
Gud er Kærlighed
af Hanskrist
04/09/2024 16:54
Healing
af Hanskrist
02/09/2024 14:56
Nyheder fra DR
Lars Løkke Rasmussen besøger Egypten
08/09/2024 17:25
Forsøg, der kvæstede studerende, blive..
08/09/2024 15:44
DBU melder udsolgt til aftenens landskam..
08/09/2024 15:26
17-Ã¥rig er død efter knivstikkeri i KÃ..
08/09/2024 14:08
24-årig mand varetægtsfængslet efter ..
08/09/2024 13:35
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Børns Vilkår presser på for en konkre..
08/09/2024 15:00
18-Ã¥rig er kommet alvorligt til skade i..
08/09/2024 14:58
Dronning Ingrid lagde grundstenen til Da..
08/09/2024 13:50
Forsøg fjernes fra kemishow indtil års..
08/09/2024 13:15
Valg i Algeriet præget af mulig valgsvi..
08/09/2024 12:17