2
registrerede Arne Thomsen
,(1 usynlig),
814
gæster og
283
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#42626 - 15/01/2024 02:40
Re: Farvel til Gerth
[Re: Anonym]
|
|
OG MÅSKE SNART VELKOMMEN TIL PROFILEN FRELSEREN
Arrh fornylig i Facebook kontaktede en ægte mandlig jøde mig, som har en muslimsk ven, men han kunne åbenbart ikke li, at jeg mest ligner den kristne bibel, altså Jesus Kristus.
Min facebook ´kristne´ ´ven´ viser på hans væg en andens ord: "Mennesker er de eneste flokdyr, der følger ustabile flokledere."
´Jeg´ kritiserer: Det lyder ikke godt! Biblen nævner to forskellige ´ånder´. En kristen bekendt person har vist mig dette emne (link), men Biblen beskriver faktisk mennesket som værende over naturen og dyr i gudsriget. Dog må folket i hele verden altså vågne op, da vi har et ansvar personligt og fælles sådan. Idag lider jeg faktisk ikke af sygdom, naturkatastrofer, fattigdom og krig. Min identitet med Helligånden er ikke ligesom et primitivt dyr. Charles Darwins evolutionsteori beskriver desværre mennesket som et dyr i kamp for kun sin egen fysisk egooverlevelse, egne generelt ved nydelse selvtilfredsstillende behov og seksuel reproduktion i form af kødets lyster for uvidende endda åndssvagt uden gudsbevidst kærlighed og dermed fornuftig nok intelligens vedrørende eksempelvis medmenneskelig medfølelse (sympati) og empati (forstår andre end en selv) ligesom etik/moral - ´Videnskaben´ virker for tænkende på den måde ved mangel på ´hjertet´. Skabelsen er ikke bestemt til den slags for ubevidst psykopatisk ondskab. Paulus talte om forstandighed, men selv kloge hoveder uden oprigtigt visdom misbruger endnu kundskab og jeg istedet har erfaring angående en virkelig plan, der er større end mit egos uvidenhed. Er du kroppen eller lever evigt som Ånd? Jeg styres ikke som under drifter, hvor selv døden ikke findes og Guddommens (det guddommelige) vilje sker med mig gerne også sammen hos jer...
P.s. Istedet for alkoholisk druk, hor og andet fristelser jeg lignende Ordet ´sjæl´ anderledes end dyrs vildskab impulser, der ikke har selvbevidsthed, så civiliseret går jeg med tøj (klæder) og fatter meningsfuld struktur i eksistensen.
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|