TWIST OM FRELSERSKIKKELSER
Jeg så i nyhederne, at nogen tilladt nummero´logisk´ omdøbes til Messias, hvilket jo betyder det samme som Kristus. Idag siger en ikke-troende kvinde til mig, at hun synes ikke, at jeg bør for tosset hedde Kristus, hvilket mærkeligt vistnok måske ikke engang er lovligt? Hun synes dog ligesom en med jeg spirituel bekendt, at min rolle Frelseren lyder på en anden måde ok.
Du: "Jeg er en konge med et sværd."
Mark 13,22: »Der skal fremstå falske kristus’er og falske profeter, og de skal gøre tegn og undere for om muligt at føre de udvalgte vild.« En bibelkender siger: "Det er værd at bemærke, at Jesus her skelner mellem de falske messiasser (politiske konge-messiasser) og de falske profeter (religiøse profet-messiasser)."
Hahahh:
Jeg ser på internettet, at flere ´kristne´ mest sekterisk opfatter Jesu Kristi som konge, ypperstepræst og profet endda om disse titler også anerkend af ham selv? Han sagde ikke folk imod vedrørende dette men ej heller for ifølge min opfattelse. Han levede jo ikke som en overmagt, tværtimod. Lighed mellem os - ja tak. Jeg påstår alligevel om gudsrigets vilje fra skaberen af alt, som er større end mig, at mennesker i samfundet har behov for en leder og jeg sidder aldrig selv på tronstolen! Bøgers gentagne ord er døde ting. Lad os istedet derfor som levende idag samarbejde uden Krishna, Buddha, ham kun personen Jesus og manden Muhammed. Kvinder er også velkommen...
P.s. Jeg sker ikke som voldelig imod folket, hvor jeg virker om ´pennen´ fredeligt med Ordet.