Hej Arne og Tikka og Jan ABC
Jeg har lige talt med Anne (ALH) - ihvertfald du Arne må kunne huske Anne med profilen ALH
Hun er præst nu på Djursland (hendes hjemegn - så hun bor i den smukkeste natur i Danmark nok og er præst i 3 Kirker)
Først var hun omkring Randers så Maribo (Maribo Domkirke) og nu er hun havnet på sin hjemegn Mols Bjerge
Hun bor i en rigtig romantisk Præstegård og hun har tre drenge - manden Nicklas og 2 skønne kønne drenge børn
At hun som præst er meget dygtig og vellidt tror jeg vi alle godt er klar over - Flemming Vang skrev jo en lovprisning om hvor heldig den menighed og Kirke var der fik Anne som præst
Jeg har lige haft en længere snak med hende som en broder i Kristus og hun en søster i Kristus - vi er begge grebet af begivenheden Kristus den Guds Kærlighed Kristus og Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.
Vores Gudstro er at vi har mødt Gud i Kristus - derom har hende og jeg aldrig været i tvivl. Vi havde en rigtig god kontakt da hun studerede teologi og vores tro udviklede sig sammen med at vi gav hinanden et teologisk modspil og kreativt ping pong samspil.
Hun fortalte mig følgende idag:
Nej jeg løber desværre ikke meget mere. Efter vi fik hund i 2022 og jeg blevet endnu mere ophængt (ikke stresset, nej nej)…. Det er ikke godt for kroppen!
Jeg er meget optaget af klimaet og arbejder visionært med at lave Stessfri i Folkekirken - bla skal vi ha lavet en kirkehave med biodiversitet, vandrelabyrint, alter mv. Og med tiden vil jeg gerne - forhåbentlig m menighedens og biskoppens velsignelse - ommøblere en af vore kære kirker, så vi får et rum til mere fri gudstjeneste former. Til leg og udfoldelse i Ånden. Til helt konkret at kunne indånde håbet i trængslerne.
Anne hun læser blandt andet bogen:
"Klima, Tro, Håb, Handling - Natursyn og Kristendom"Skrevet af Kristine Kaaber Pors og Kirsten Grube Juul med flere