#40254 - 03/07/202315:51
Re: Aktiv dødshjælp
[Re: ]
ABC
Uregistreret
Namaskaram Gerth
Hvem er alvidende Hvorfor har du svært ved at tænke i andre baner Kan det største menneske i verden ikke finde ud af tingene? Hvad blev der af dit hotte budskab? Jeg kommer med det ene hotte budskab efter det andet...
Men lad os få Arne på banen? Måske han er blevet inspireret til en anden holdning? Kan vi bare gøre som det passer os? Hvorfor skulle mennesker som Hitler ikke have lov til at lide i mange inkarnationer...
Hej Jan. Så du mener, der er en afgørende forskel mellem dyr og mennesker - og pudsigt nok er det netop menneskene, du - som menneske - sætter over dyrene
Ja, ydmyghed er jo ikke just vi menneskers mest markante kendetegn. Tænker på, om det er vejen til at vi udrydder os selv - i vores overmod. Arne.
Jeg ignorerer ingenting Men har videnskaben alle brikker i puslespillet Kunne aberne ikke nedstamme fra menneskene og nogle andre arter, som menneskene parrede sig med for 5.000.000 år siden? Hvad ved vi? For mig handler det bare om sandheden, og jeg opgiver gerne Vandrer mod Lyset, hvis den skulle vise sig ikke at være sandheden, så kom bare med din sandhed, og lad os se om den holder vand - kan vi bare gøre som det passer os...
Mon ikke piben ville få en anden lyd efter et besøg af ham? Hvorfor skulle han ikke have lov til at lide i mange inkarnationer? Fordi det ikke kan lade sig gøre? Og hvorfor kan det så ikke det? Kan vi ikke knyttes til et legeme? Er der ikke en oversanselig verden? Hvad baserer du det på? Har du sat dig ind i tingene? Kender du noget til livet? Hvorfor kan du ikke se forskel på dyr og mennesker? Er din gudsforståelse noget at råbe hurra for? Føler du dig angrebet? Hvad er du talsmand for? At vi bare kan gøre som det passer os uden konsekvenser? En dårlig livsforståelse? Det må være nok for nu...