0
registrerede
694
gæster og
70
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#37943 - 08/12/2022 23:12
Re: Religioner - som jeg opfatter dem
[Re: ]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Jan. Du spørger: Mit svar: Jeg tror ikke på, at det tilkommer os mennesker at få svar på den slags spørgsmål. Dét, jeg i stedet fokuserer på, er glæden og taknemmeligheden over at være en del af miraklet: Verdens Væren - en inspiration til altomfattende kærlighed - som jeg tror er livets mening
M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, medfølelse, omsorg, kærlighed
|
|
Svar
|
|
|
#37949 - 09/12/2022 20:53
[Re: ]
|
veteran
|
|
|
Hej Jan. Dit spørgsmål er ikke relevant for mig. Det burde fremgå af, hvad jeg allerede har skrevet Arne.
|
|
Svar
|
|
|
#37966 - 10/12/2022 18:54
[Re: Arne Thomsen]
|
veteran
|
|
|
En af de religioner, jeg glemte at nævne i starten af denne tråd - nok den største af dem alle - er jo: Økonomisk Vækst.
Og templer har denne religion jo rigeligt af: Banker, kreditinstitutter, indkøbscentre, supermarkeder, butikker og it-salg.
Normalt bekæmper religioner hinanden, men denne religion er der ingen anden religion, der reelt bekæmper - dét til trods for, at den formentlig fører til menneskehedens undergang - til gavn for en masse andet værende
M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, medfølelse, omsorg, kærlighed
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|