Profeten Muhammad
Han var asketisk omkring jordiske anliggender
var han også en ufejlbarlig Profet – erobreren, der erobrede nationer og lande med sit budskab. Han sov på en måtte af strå og en pude fyldt med grove fibre.
‘En jødisk dreng, der tjente Allahs Sendebud , blev syg. Så sagde Profeten : ‘Lad os gå hen og besøge ham.’ Da de kom ind, sad drengens far ved hans hoved, og Allahs Sendebud sagde: ‘Sig, at der er ingen anden gud, der fortjener at blive tilbedt end Allah, og jeg vil gå i forbøn for dig på Dommedag.’ Drengen så på sin far, og faderen sagde: ‘Adlyd Profeten!’ og så sagde drengen: ’Der er ingen anden gud, der fortjener at blive tilbedt end Allah, og Muhammed er Hans Sendebud.’ Allahs Sendebud ﷺ sagde: ‘Al pris tilkommer Allah, som har reddet ham fra Helvedes ild.’
Hvad sagde de om Profeten Muhammad ?
Ikke-muslimer om Profeten Muhammad
Annie Besant skrev i ‘The Life and Teachings of Mohammad’:
‘Det er umuligt for nogen, der studerer Arabiens store Profets liv og karakter, og som kender hans lære og livsførelse, at føle andet end ærbødighed over for den mægtige Profet, et af den Ophøjedes store Sendebud. Og selv om jeg i det, jeg fremlægger for jer, vil fortælle mange ting, som mange er bekendt med, så føler jeg selv, når jeg genlæser dem, en ny beundring, en ny ærbødighed over for den store arabiske lærer.’
Dr. Gustav Weil skrev i ’Geschichte der islamischen Völker’:
‘Muhammed var et lysende eksempel for sit folk. Hans karakter var ren og pletfri. Hans hus, hans tøj, hans mad – alt var præget af en sjælden enkelhed. Så fordringsløs var han, at han ikke ønskede at modtage nogen særlige tegn på ærbødighed fra sine venner, ej heller tog han imod nogen tjeneste fra sin slave, som han selv kunne udføre. Han var til rådighed for alle på alle tidspunkter. Han besøgte de syge og følte med alle. Ubegrænset var hans godgørenhed og gavmildhed, ligesom hans interesse for og engagement i samfundets ve og vel.’
Washington Irving sagde:
‘Hans militære triumfer vakte ingen stolthed eller forfængelig æresfølelse, som de ville have gjort, hvis de havde haft et selvisk formål. Da hans magt var på sit højeste, opretholdt han den samme enkle livsførelse og fremtoning som i modgangstider. Han førte sig så langt fra frem som en kongelig person, at det mishagede ham, hvis nogen, når han kom ind i et rum, viste ham nogen usædvanlige tegn på respekt.’
Marquis de Dufferin sagde:
‘Det er den muslimske videnskab, den muslimske kunst og den muslimske litteratur, som Europa kan takke for, at det blev befriet fra den mørke middelalder.’
George Bernard Shaw: ‘Jeg har altid agtet Muhammeds religion højt på grund af dens vidunderlige vitalitet. Det er den eneste religion, der ser ud til at have evnen til at tilpasse sig livets skiftende faser, hvorved den appellerer til alle aldre. Jeg har forudsagt om Muhammeds tro, at den ville blive acceptabel i morgen, eftersom den begynder at være acceptabel for Europa i dag. De gejstlige i middelalderen malede, enten af uvidenhed eller fordomme, muhamedanismen i de mørkeste farver. De havde faktisk lært at hade både mennesket Muhammed og hans religion.
og efter min mening er han langtfra en anti-Krist, men må snarere kaldes menneskehedens frelser.’
Hvor meget ved ikke-muslimer i DK om Islam? - MUNIDA Konference
https://www.youtube.com/watch?v=ksuSIfxAITo&feature=emb_titleDit forsvar på dommensdag |
https://www.youtube.com/watch?v=VB0_YOYX9vI