#37314 - 17/10/202216:52
Re: Den bedste religion...
[Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret
Hej Arne (en lille ændring)
Jeg undersøger bare tingene og kommer med relevante spørgsmål, så lad være med at skyde mig noget i skoene, som ikke er sandt Kan du bidrage med noget...
Hvorfor skulle vi sætte børn i verden? Hvis der ikke er noget efter døden, så giver det ikke mening for mig, at gøre sådan noget. Mon Adam og Eva tænkte på samme måde Hvem har taget højde for alt...
Hvorfor skulle vi sætte børn i verden? Hvis der ikke er noget efter døden, så giver det ikke mening for mig, at gøre sådan noget. Mon Adam og Eva tænkte på samme måde Hvem har taget højde for alt...
Hej Jan. Jeg havde egentlig opgivet at svare dig, men prøver alligevel en sidste gang. Du skriver utallige gange noget, som åbenbart er det centrale for dig:
Citat:
Hvorfor skulle vi sætte børn i verden? Hvis der ikke er noget efter døden, så giver det ikke mening for mig, at gøre sådan noget.
Mit svar: Du stiller her et krav om en tilværelse efter døden. Det kan du jo godt gøre, men din tilværelse lader sig jo ikke diktere. Længere er den historie jo ikke, og så må du jo acceptere, hvad du får - eller stå af. Hvad du får, er der jo ingen, der ved. Jeg kan kke se, der er mere at sige om den sag.
M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, medfølelse, omsorg, kærlighed