Men vi mennesker har kun eksisteret i meget, meget kort tid i dette univers på en enkelt planet tilhørende en enkelt af utallige stjerner, og vi vil i øvrigt meget muligt uddø – pga. vores adfærd – eller pga. et meteor-nedslag af den slags, der udryddede dinosaurerne.
Og at gøre det guddommelige til et menneskelignende væsen, som vi kan kommunikere med, det er for mig at se en groft hovmodig nedgørelse af det absolutte mysterium: Det guddommelige.
Set i dette perspektiv vil jeg mene, at en mindre fejlende religion vil være baseret på:
Citat:
Det guddommeliges ufattelighed for os mennesker. Verdens Værens vidunderlige mirakel. Vi mennesker en uhyre lille del, men dog en del, deraf. Derfor – i taknemmelighed – fuldt ud bruge vore givne evner for altomfattende omsorg og kærlighed.
#36988 - 12/09/202221:24
Re: Religionerne har fejlet
[Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret
Hej Arne
Hvorfor sætte børn i verden? Jeg har ikke nogen interesse i et midlertidigt liv og vil gerne have mig frabedt sådan en gave Hvad skal religionen indeholde? En forståelse af tingene...
Det guddommeliges ufattelighed for os mennesker. Verdens Værens vidunderlige mirakel. Vi mennesker en uhyre lille del, men dog en del, deraf. Derfor – i taknemmelighed – fuldt ud bruge vore givne evner for altomfattende omsorg og kærlighed.