1
registreret
(1 usynlig),
635
gæster og
70
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#37263 - 13/10/2022 16:47
Re: Religionerne har fejlet
[Re: ]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Jan. Du skriver her:
Hvorfor skulle vi sætte børn i verden? Hvis der ikke er noget efter døden, så giver det ikke mening for mig, at gøre sådan noget. Det er kun os der har et valg - og før det overfor skrev du:
Hvorfor skulle vi sætte børn i verden uden et sikkerhedsnet?
Mit svar: Skal det forstås sådan, at du har et "sikkerhedsnet", som består i "et valg efter døden"? Er det noget, du ved, eller er det noget, du tror?
M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, medfølelse, omsorg, kærlighed
|
|
Svar
|
|
|
#37265 - 13/10/2022 19:25
Re: Religionerne har fejlet
[Re: ]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Jan. Du skriver:
Jeg kan ikke sige, at jeg ved, at der er et liv efter døden, men det er tæt på Mit svar: At være "tæt på at vide", må vel så tydes som stærk tro?
Er det Vandrer mod Lyset, der har givet dig din stærke tro, eller har du det fra nogle af de mange andre religioner, der jo også byder på noget andet end udslettelse efter vi menneskers død?
Som jeg ser det, er det præsteskabers "lokkemad" om noget, hvorom vi mennesker intet kan vide, og - tror jeg - heller ikke skal vide.
M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, medfølelse, omsorg, kærlighed
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|