Hej Jan. Læser du overhovedet andet end, hvad du selv skriver? Din missioneren for, hvad Johanne Agerskov oplevede i sine spiritistiske seancer, virker ikke på mig. Jeg respekterer, at nogle tror på det, men jeg gør ikke.
Ved at anstrenge mig med at udtrykke skriftligt, hvor jeg står, har jeg oplevet en personlig udvikling, som jeg er Trosfrihed.dk taknemmelig for.
At opleve Sandhedens Mirakel: Verdens Væren, samt at der er noget endnu mere ufatteligt: Det Guddommelige i det, fornemmer jeg er "endestationen" i min udvikling, og som motiverer mig til altomfattende omsorg og kærlighed - men ikke til flere religiøse spekulationer.
#37105 - 29/09/202220:24
Re: Religionerne har fejlet
[Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret
Hej Arne
Du misforstår mig Jeg har bragt noget til torvs, som vi kan tale om, men det faldt vist ikke i god jord Hvad er din forståelse af tingene? Har der været et fald? Hvorfor ser verden ud som den gør? Skal vi sætte børn ind i den? Lad os tage højde for alt? Hvor er Gud henne...
så er det jo tydeligt, at du ikke læser/forstår, hvad jeg skriver!
For mig er det klart, at vi mennesker ikke har nogen mulighed for at "forstå tingene", og jeg opfatter det som primitivt storhedsvanvid at bilde sig ind, at vi mennesker kan sådan noget, som "at forstå tingene".
Jeg mener, vi har grund til at være taknemmelige for vor yderst ydmyge del - men dog en del - af miraklet: Verdens Væren, og at vi - i stedet for håbløst umulige spekulationer - bør lade os inspireres til at bruge de evner, vi har fået, til alt omfattende omsorg og kærlighed - så længe vi lever - og har kræfter til det
M.v.h. Arne Sandhedens mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, medfølelse, omsorg, kærlighed
#37109 - 30/09/202214:10
Re: Religionerne har fejlet
[Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret
Hej Arne
Hvad kan du forstå
Citat:
Jeg mener, vi har grund til at være taknemmelige for vor yderst ydmyge del - men dog en del - af miraklet: Verdens Væren, og at vi - i stedet for håbløst umulige spekulationer - bør lade os inspireres til at bruge de evner, vi har fået, til alt omfattende omsorg og kærlighed - så længe vi lever - og har kræfter til det
Hvem vil gerne have et midlertidigt liv? Jeg vil ikke, og det kunne mine forældre have sagt sig selv, før de satte mig i verden? Men de tænkte ikke særligt meget over tingene? Gjorde bare som alle andre? Er det ikke på tide at vågne op og sætte børn i verden på et ordentligt grundlag? Hvor er Gud henne...
Hej Jan. Jeg tror, at jeg omsider begynder at forstå, at du har et absolut krav om, at dit liv skal være evigt. I den situation er der jo en mængde religioner, der byder sig til, og som du jo også flittigt linker til. Her er min indstilling jo ubrugelig for dig,og jeg kan kun ønske dig held og lykke i religionernes verdener.
Jeg kan selvfølgelig ikke undgå at spekulere over, hvorfor du har dette absolutte behov for evigt liv, men må erkende, at det evner jeg ikke at forstå - og det er vel heller ikke noget jeg skal blande mig i.
M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, medfølelse, omsorg, kærlighed