1
registreret Arne Thomsen
240
gæster og
71
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#36917 - 06/09/2022 15:33
Re: Religioner
[Re: ]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Jan. Jo, Johanne Agerskov hævder at hun ikke kommer med spritisme, men det er jo deres metoder, hun bruger, og som Wikipedia skriver, er resltatet:
- en række tekster, der ifølge udgiverne er baseret på en række spiritistiske sceancer. Og når du skriver til mig:
Hvorfor sætter du dig ikke ind i tingene og kommer med noget brugbart så er mit helt korte svar: Min indstilling er, at vi mennesker er en del af naturen på lige fod med - og ikke hævet over - alt andet. Og naturens væren - Verdens Væren - er et ufatteligt guddommeligt mirakel.
Så i stedet for de utallige myter om det ufattelige er - for mig - det rigtige, at elske miraklet: Kærlighed og omsorg for alt og alle - også os selv
M.v.h. Arne Sandhedens mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, medfølelse, omsorg, kærlighed
|
|
Svar
|
|
|
#36920 - 07/09/2022 00:03
Re: Religioner
[Re: ]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Jan. Jeg respekterer, at Johanne Agerskov har sin egen overbevisning:
FOR at undgaa al Misforstaaelse og for at imødegaa mulige Beskyldninger om selv at være Ophavsmand til det her foreliggende Skrift, vil jeg, der har været Mellemled mellem vor Verden og den oversanselige, herved erklære: 1) at det Budskab, der ved min Mediumitet er givet til Menneskeheden, hverken skyldes min Over- eller min Underbevidsthed; 2) at jeg fuldtud er vidende om, at jeg kun har været det nødvendige Redskab for de Intelligenser, der har manifesteret sig; 3) at jeg ikke egenmægtig har slettet noget eller lagt noget som helst til de Meddelelser, der er givet mig, men i eet og alt har søgt at gengive dem saa klart, som det var mig muligt.
Johanne Agerskov Men for mig er al "religiøs mytologi" et udtryk for menneskeligt storhedsvanvid. Jeg tror ikke på, at vi mennesker er skabt til at fatte det religiøse. Jeg tror, det er lidt ligesom en myres evne til at bruge en computer.
Dertil kommer, at jeg oplever menneskers forsøg på at fatte det guddommelige, som en utilgivelig frækhed.
Min opfattelse af livets mening er, at vi - som en del af Sandhedens Mirakel: Verdens Væren, har grund til ydmygt og taknemmeligt at elske det liv, vi har fået, og bruge det - alt hvad vi kan - til altomfattende omsorg og kærlighed - også til os selv
M.v.h. Arne Sandhedens mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, medfølelse, omsorg, kærlighed
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|