Hvordan kan "det tekniske menneske" videreudvikle sig til også at være "det omsorgsfulde menneske"?
Vi ved jo godt, at befolkningseksplosionen i de fattige lande hænger sammen med, at vi i de rige lande ikke vil dele vores rigdom med dem.
I stedet for fornuftens og logikkens beherskelse af sproget, sætter Heidegger kærligheden, da den svarer til værens karakter af omsorg for det værende. Tænkningen burde være værens tænkning, at tage sig af en sag eller person eller naturen i dens væsen, hvilket vil sige at elske den.
Ja ulighed der stiger og stiger - 8 mennesker ejer hvad halvdelen 3,6 milliarder af jordens den fattigste del af befolkningen ejer. Og dette er skidt for den økonomiske udvikling. Udvikling og innovation som vi har brug for foregår bedst i lande med mindst ulighed.
Tepco, der er Japans største energiselskab er gået i samarbejde med Stiesdal pga deres uheldige erfaring med atomkraft (ulykken) - hvorfor de ønsker at anvende Stiesdal's Tetra Spar model for flydende Havvindmøller. Altså satse på energi elektricitet fra Flydende Havvindmøller på dybt vand, altså uden fast fundament og derfor muligt at have ude på dybt vand og langt fra land.
På USA's vestkyst ud mod Stillehavet Californien har investeringsselskabet amerikanske Magellan også valgt Stiesdal's Tetra Spar model for flydende Havvindmøller da de anser hans model som det bedste bud på markedet.
Med flydende Havvindmøller kan vi producere 10 gange så megen strøm som verden har brug for. Hvorfor skal vi så producere mere strøm end vi har brug for i vores el net verden over? Jo fordi vi skal have PtX Technologierne "Power to X" op at køre indenfor de områder der ikke kan fungere på elektricitet, det er fly trafik, container skibe og store lastbiler og det er stål industrien.
Så skal disse industrier og den trafik blive CO2 neutral (ligefrem CO2 negativt (1)*) så kræver det PtX Technologierne og her går alt igennem H2 brint - der er helt centralt. Så vi skal fremstille grøn brint istedet for som idag sort brint fremstillet på fossiler brændsler.
(1)*:
Stiesdal's Sky Clean projekt model for fremstilling af fly brændstof vil betyde at jo mere vi flyver jo bedre bliver vores CO2 udledning, regnskab.