ABC:
Hold dig nu til sagen
Dine og Vandrer imod Lysets dogmer om Paulus har jeg sagt hvad der er at sige om.
Og det interesserer mig virkelig ikke Jan ABC og det forhindrer dig i at gøre fremskridt.
Hverken du eller Vandrer imod Lyset bliver berømte for jeres dogmer om Paulus.
Engang kunne man score billige point på at fremhæve og påstå at Paulus er et falsk alternativ til Jesus - hvad Jesus stod for, men sådan kan man ifølge moderne Paulus studier ikke stille tingene op - da det beror på en lang række misforståelser - forkerte læsninger af Nye Testamente og ja en manglende forståelse af hvad kristendom er i sin essens.
Du og Vandre imod Lyset slår jer selv op på at I har fundet noget interessant omkring Paulus - men jeg beklager at måtte sige det, I har ikke fulgt med og forstået noget som helst af den nyere forståelse Paulus og Paulus og Jesus.
Også derfor Vandrer imod Lyset ikke interesserer mig - for når de slet ingen dyb forståelse har om Paulus og Paulus og Jesus - hvor mange andre ting er der så ikke de også har fået galt i halsen.
Og iøvrigt gentager du konstant dig selv Jan ABC - som om din lykke afhænger af Vandrer imod Lyset's misforståelser Paulus.
Ufatteligt du bliver ved og ved og ved og ved.
Har Vandrer imod Lyset ikke andet at byde på end deres fejllæsning og misforståelser Paulus og Paulus og Jesus problematikken???
I må sgu da kunne stå på egne ben frem for at slå jer op på kun at misinformere om Paulus og Paulus og Jesus.
Afhænger Vandrer imod Lyset udelukkende af deres fejllæsning Paulus og ringe forståelse Paulus og Jesus problematikken???
Er Vandre imod Lyset bygget på dette dogme som ovenikøbet er en fejllæsning Paulus???
Måske det i begyndelsen af 1900 tallet var interessant fordi der i Danmark på Religionshistorie Københavns Universitet herskede en misforståelse Paulus og Jesus problematikken.
Danmark troede Paulus var et falsk alternativ til Jesus - dette standpunkt er forlængst forladt.
Og fordi der ikke står det samme i evangelierne som i Paulus breve det skyldes ikke at de er uenige om essensen i kristendommen - begivenheden KRISTUS den GUD Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus der greb folk og grundlagde de kristne samfund (og Vesten) og Kirken.
Paulus er den bedste af alle til at beskrive hvad det var Jesus Kristus bragte i spil i verden - hvilken SPIRITUALITET og Gudsforståelse verden, vi, hermed, fik foræret.
Vi (vi kristne) har mødt Gud i Jesus Kristus. Paulus taler ikke om andet nemlig:
Begivenheden KRISTUS den GUD Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.
Her har vi kristne Gud. Læs hvad jeg skrev til Arne i Åndelig Føde tråden her i dag lørdag ved middagstid.