annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 19546651
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2611869
Åndelig Føde 2390593
Et andet syn 2155696
Så er der linet op... 1827418
Galleri
Sne, sne og atter sne
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 797 gæster og 137 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 29 af 36 < 1 2 ... 27 28 29 30 31 ... 35 36 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#35488 - 14/04/2022 14:34 Re: Guds rige [Re: ]
Anonym
Uregistreret

Citat:
Adam og Eva viste udmærket hvad der var Godt og Ondt,

Vrøvl

Citat:
Og Gud Herren sagde: »Nu er mennesket blevet som en af os og kan kende godt og ondt.
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/1_Mos/3

Citat:
det var derfor de gemte sig for Gud,

Vrøvl
Citat:
»Jeg hørte dig i haven og blev bange, fordi jeg er nøgen, og så gemte jeg mig.«
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/1_Mos/

Citat:
de havde jo også været sammen med Gud ligesom Jesus havde, bare på jorden, de var også Guds børn.

Skabelsesberetningerne taler ikke om et barn far forhold, men et gud menneske forhold.

Mennesket ser anderledes på tingene efter de har spist af frugten – deres bevidsthed ændrede sig, da de opdagede de var nøgne.
Top Svar Citer
#35489 - 14/04/2022 14:52 Re: Guds rige [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
nu er et par bibelfundamentalister faret i hovedet på hinanden over små ligegyldige detaljer

den ene bibelfundamentalist mener at have forstået de bogstavelige læsninger bedre end den anden

det er ret morsomt

mit barnlive vrøvl er bedre end dit barnlige vrøvl

det der er morsomt er at den der mener det hele er HJERNESPIND kæmper med næb og klør for at der er en mere rigtig udgave af HJERNESPIND end andre former for HJERNESPIND

jeg spørger bare - skulle vi ikke se at blive voksne og så lade være med at lyve overfor hinanden og begynde at tale sandt

hvorfor fylde spalterne med noget man har afgjort i forvejen er og bliver HJERNESPIND

hvad er meningen med din optræden TIKKA

er den eneste måde du kan udholde dit overindlærte overtroede HJERNESPIND at du gentager det for andre - føles det som en lettelse for dig at gentage overfor andre hvad du gang på gang har sagt er HJERNESPIND

hvad med at gøre op med HJERNESPIND - en gang for alle erkende at dette dog var for barnligt og en af mine livs store fejltagelser at jeg hoppede i her med begge ben,

det er 110% sikker at vi aldrig kommer videre hvis vi ikke får en snak med hinanden om hvad TRO betyder

betyder TRO bibelkundskab - så den der ved mest om Bibelen og har det største overblik og den bedste hukommelse så også er ham/hende der TROR mest???? er den mest TROENDE???

Nej selvfølgelig ikke, heri kan vi alle være enige

dette var første skridt på vej imod at komme fri af de falske ideer om hvad TRO betyder

næste skridt er at TRO ikke betyder noget vi går rundt og tror på - fx fordi vi har læst i bibelen - tro er ikke at gå rundt og tro noget der fx står i bibelen eller som siges i Kirkens trosbekendelses lære, dogmer --- da dette er noget mentalt forestillet og gennem tro tænkt, vi tænker os

jamen HansKrist hvad er TRO så?

Tro er et guddommeligt værk i os, som forvandler og føder os på ny ud af Gud. Den døder den gamle Adam, og gør os af hjerte, sind, tanker og alle kræfter til helt andre mennesker.
Oh, troen er i sit væsen en så levende, skabende, virkende og mægtig ting, at det er umuligt, at den ikke uafladeligt gør godt. Den spørger heller ikke, om der er gode gerninger at gøre, men inden man når at spørge, har den gjort dem og er altid virksom. Citat slut (hentet fra luthers fortale til Romerbrevet)

Paul Tillich:

The worth "faith" cannot be applied to the Christ unless it is taken in its biblical meaning of a Spiritual reality in itself.

a Spiritual reality in itself

The faith of the Christ is the state of being grasped unambiguously by the Spiritual Presence.

jeg er sgu lige ved at "tro" HansKrist har ret - men det betyder jo så at hele min forståelse af kristendommen er en kæmpe misforståelse, ja jeg har jo slet ikke forstået det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET

det er derfor jeg er her - for at vise jer vejen til Kristus - vejen til Gud - til Gud i Kristus - i begivenheden Kristus den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke/Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.

Paulus taler/skriver ikke om andet og den dag I opdager det, da bliver Paulus manden der bliver far til jer i Kristus, dvs ham, hans breve og skriverier, der iklæder jer Kristus

alt dette sker i kraft af Gud - når Gud det vil

I kan ikke tvinge det igennem - men I kan med nysgerrighed læse Paulus og Gud skal nok ÅBENBARE for jer KRISTUS HEMMELIGHEDEN - hvad det vil sige at være i KRISTUS - være drevet og grebet af ÅNDEN - GUDS ÅND - GUD HELLIGÅNDEN - og her erfare ÅNDENS FRUGTER og de KARISMATISKE ÅNDS GAVER - der gør at vi udvikler os i god overensstemmelse med vores talenter - særlige evneprofil - medfødte evner og gode anlæg --- men derudover vil nogle ERFARE ET KALD
#35490 - 14/04/2022 15:22 Re: Guds rige [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Citat:
alt dette sker i kraft af Gud - når Gud det vil

Jamen, så hvil du i det tommelop
Top Svar Citer
#35491 - 14/04/2022 15:28 Re: Guds rige [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Citat:
Tikka:

Jamen, så hvil du i det

jamen det er ikke min antagelse - og ikke noget jeg kan hvile i eller går rundt og tror - jeg har sagt igen igen,, jeg går ikke rundt og tror noget

det der er så vigtigt at forstå er hvor langt vi er fra hinanden - at det nærmest ingen mening giver at vi taler sammen -

den ene siger: der er kun mit HJERNESPIND og den anden (HansKrist) påstår dette er en psykose man kan være ramt af hvis VIRKELIGHEDEN ikke endnu er gået op for et menneske - fordi et menneske er havnet i sig selv, gået til grunde i sit eget sind - noget der ses på plejehjem ret ofte og idenfor psykiatrien og når folk er ramt af depression og fortvivlelse

okay HansKrist hvilken medicin vil du så have jeg skal tage for at komme ud af min psykose (hjernespinds psykose)

der er ihvertfald to muligheder, forhold dig til et andet menneske, kom i en relation, kærligheds relation (og til Gerth det har ikke primært noget med sex at gøre) eller venskabs relation

anden mulighed dyrk din have og find ud af at du kan få det meste af din daglige brød fra din have - at den kan give dig at spise - så sparer du også på købmands regningen

begge dele vil kunne ophæve det psykotiske

har du først fået smag for virkeligheden - at den overtrumfe psykosen, hjernespinds psykose, så skal du bare se løjer - du vil komme ind i en selvforstærkende positiv udvikling

og du vil støtte mig i at bekæmpe bibelfundamentalisme som det værst tænkelige kristne kætteri

-0-0-0-0-

det du ikke forstår HansKrist er at jeg har investeret så meget i at opnå en Bibelfundamentalistisk Hjernespinds Psykose - at al den libido og psykiske energi jeg har låst fast heri, kan jeg jo ikke sådan uden videre afvikle, og veksle om til virkelighed - så meget virkelighed kan bibelfundamentalistiske småpsykotiske hjernespinds Tikka da ikke tåle på en gang,,, rolig HansKrist - så hurtigt kan jeg ikke fare i armene på virkeligheden

det opdagede Freud også, modstanden imod at blive rask var stor, da den sekundære gevinst ved hjernespinds neurosen, psykosen, faktisk var ret stor

hvor meget opmærksomhed kan jeg ikke få ved at kritisere en anden bibelfundamentalist - mit HJERNESPIND er mere rigtig end dit HJERNESPIND - heri er der jo stor sekundær gevinst og så er al min terperi da jeg lærte bibelen udenad jo ikke forgæves HansKrist, kan du ikke se det

måske din ide om at blive rask og falde i armene på virkeligheden slet ikke er at anbefale - ja måske vi mennesker ikke kan leve uden ILLUSIONER - hjernespinds illusioner

har du slet ikke bemærket hvor fortrolig jeg er med mit hjernespind - hvor dygtig jeg argumenterer med alle de andre der også er ramt af hjernespind ---- det kan godt være det er hjernespind men det er sgu alligevel rart at kunne noget her i livet fx hvor elegant jeg finder rundt i mit hjernespind - det tror jeg ikke du skal tage fra folk
#35492 - 14/04/2022 15:59 Re: Guds rige [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

den store mesters forestillinger om en tikka giver ham mulighed for at skrive så han undgår virkeligheden engel
Top Svar Citer
annonce
Side 29 af 36 < 1 2 ... 27 28 29 30 31 ... 35 36 >

Seneste indlæg
Nemesis
af Hanskrist
31/10/2024 20:35
Vigtige præciseringer
af somo
30/10/2024 21:03
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
28/10/2024 12:40
Bibelen Leth fortalt
af Anonym
26/10/2024 06:34
Gud
af Hanskrist
23/10/2024 11:28
Nyheder fra DR
WHO fordømmer nyt israelsk angreb på h..
31/10/2024 23:28
Her er kvartfinalerne i pokalturneringen
31/10/2024 22:50
Gummiarmen lurede, men Rune spiller sig ..
31/10/2024 22:03
Bro i Norge ødelagt af uvejr
31/10/2024 20:32
På mandag bliver gennemkørende biltraf..
31/10/2024 20:10
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Anmeldere: The Cure er tilbage i topform..
01/11/2024 00:49
Strejkende Boeing-medarbejdere skal igen..
01/11/2024 00:22
Kronprins Haakon: Jeg forstår de mange ..
31/10/2024 23:50
Amerikansk rapper erkender sig pludselig..
31/10/2024 23:47
Trump indgiver søgsmål mod tv-station ..
31/10/2024 21:47