Tikka:
Jamen, så hvil du i det
jamen det er ikke min antagelse - og ikke noget jeg kan hvile i eller går rundt og tror - jeg har sagt igen igen,, jeg går ikke rundt og tror noget
det der er så vigtigt at forstå er hvor langt vi er fra hinanden - at det nærmest ingen mening giver at vi taler sammen -
den ene siger: der er kun mit HJERNESPIND og den anden (HansKrist) påstår dette er en psykose man kan være ramt af hvis VIRKELIGHEDEN ikke endnu er gået op for et menneske - fordi et menneske er havnet i sig selv, gået til grunde i sit eget sind - noget der ses på plejehjem ret ofte og idenfor psykiatrien og når folk er ramt af depression og fortvivlelse
okay HansKrist hvilken medicin vil du så have jeg skal tage for at komme ud af min psykose (hjernespinds psykose)
der er ihvertfald to muligheder, forhold dig til et andet menneske, kom i en relation, kærligheds relation
(og til Gerth det har ikke primært noget med sex at gøre) eller venskabs relation
anden mulighed dyrk din have og find ud af at du kan få det meste af din daglige brød fra din have - at den kan give dig at spise - så sparer du også på købmands regningen
begge dele vil kunne ophæve det psykotiske
har du først fået smag for virkeligheden - at den overtrumfe psykosen, hjernespinds psykose, så skal du bare se løjer - du vil komme ind i en selvforstærkende positiv udvikling
og du vil støtte mig i at bekæmpe bibelfundamentalisme som det værst tænkelige kristne kætteri
-0-0-0-0-
det du ikke forstår HansKrist er at jeg har investeret så meget i at opnå en Bibelfundamentalistisk Hjernespinds Psykose - at al den libido og psykiske energi jeg har låst fast heri, kan jeg jo ikke sådan uden videre afvikle, og veksle om til virkelighed - så meget virkelighed kan bibelfundamentalistiske småpsykotiske hjernespinds Tikka da ikke tåle på en gang,,, rolig HansKrist - så hurtigt kan jeg ikke fare i armene på virkeligheden
det opdagede Freud også, modstanden imod at blive rask var stor, da den sekundære gevinst ved hjernespinds neurosen, psykosen, faktisk var ret stor
hvor meget opmærksomhed kan jeg ikke få ved at kritisere en anden bibelfundamentalist - mit HJERNESPIND er mere rigtig end dit HJERNESPIND - heri er der jo stor sekundær gevinst og så er al min terperi da jeg lærte bibelen udenad jo ikke forgæves HansKrist, kan du ikke se det
måske din ide om at blive rask og falde i armene på virkeligheden slet ikke er at anbefale - ja måske vi mennesker ikke kan leve uden ILLUSIONER - hjernespinds illusioner
har du slet ikke bemærket hvor fortrolig jeg er med mit hjernespind - hvor dygtig jeg argumenterer med alle de andre der også er ramt af hjernespind ---- det kan godt være det er hjernespind men det er sgu alligevel rart at kunne noget her i livet fx hvor elegant jeg finder rundt i mit hjernespind - det tror jeg ikke du skal tage fra folk